Wat is een mooie manier om een Oud Hollandse spellenmiddag in te vullen?

Ik ben vandaag -overigens tegen wil en dank- gebombardeerd tot èèn van de organisatoren ervan bij het komende dorpsfeest volgend jaar.

Wij willen het thema 'buurtschap in de jaren '50 doen. Oud Hollandse spellen/spelen heb ik zelf al wel kunnen vinden al zijn leuke ideeën altijd welkom, maar hoe vul je zoiets in zonder saai te worden door gewoon overal èèn vrijwilliger bij te zetten en de deelnemers stuk voor stuk "af te werken"?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.4K

Antwoorden (4)

Mensen in groepjes een soort puzzeltocht langs de verschillende spelletjes laten doen. Dit in combinatie met het behalen van punten kan een soort ranking geven aan het eind waarbij er prijzen te verdienen zijn. Het geeft saamhorigheid en brengt kids en volwassenen in elk team meer tot elkaar. Zo wordt de dag net iets minder oubollig. (Eventuele spelletjes zouden kunnen zijn: sjoelen, zaklopen, ezeltje prikken, spijkerspoepen, darten ballonen scheren e.d.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een reuzensjoelbak is erg leuk, ken je die al?
http://www.dicovolksspelen.nl/basis/spelen/reuzensjoelbak.html
-karaoke met oud hollandse -kinder- liedjes,
of andere teksten (laten) maken op deze bekende wijsjes.

- Oud Hollands eten maken

- oud Hollands snoep maken

zelf chips maken
koffiefilterzakje als zakje
aardappels in heel dunne schijfjes snijden en bakken in de frituur. (of nieuwerwets in de magnetron...)

mmmm, wat dacht je van Oma's Oud Hollandse appeltaart?

- per groepje een vlag ontwerpen en tekenen op een oud laken

- schimmenspel

- bijnamen voor elkaar verzinnen

Dat waren zomaar een paar ideetjes!
veel succes

Toegevoegd na 3 minuten:
Misschien is een vossenjacht ook een leuk idee!
ken je dat?

Toegevoegd na 3 minuten:
Misschien is een vossenjacht ook een leuk idee!
ken je dat?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
laat ze verkleed komen uit de jaren 50, lekker oudbollig maar leuk. En maak een leuke quiz uit de jaren 50. Succes met je tegen wil en- dank organisatie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ontbijtkoek aan de touw. En dan proberen happen zonder handen.