Bij Risk het bordspel grenst het midden-oosten (azië) aan egypte en oost afrika. mogen de afrikaanse landen azie aanvallen?

Er staan bij deze 2 landen die grenzen aan azie een dikke streep. als je kijkt bij venezuela(Zuid-Amerika) en Mexico(noord-Amerka) zie je die dikke streep niet staan. dus hier zou het dan wel mogen?

Vroeg het me af, vroeger speelde we het thuis altijd dat afrika en azie elkaar niet mochten aanvallen. afgelopen weekend een spelletje gespeeld met schoonvader die niet tegen zijn verlies kan en daar werd het spelletje altijd zo gespeeld dat er wel aangevallen mocht worden. hahha vrij nutteloze discussie maar wil toch graag weten wie er gelijkt heeft.:)

Weet jij het antwoord?

/2500

Het staat toch echt in de spelaanwijzingen. Van 'Egypte mag je naar Azië'. Toegevoegd na 4 minuten: Als je het spel hebt zoals in de bron mag je dus van 'Egypte' naar Azië en ook vanuit dat gebied ten zuiden ervan naar Azië.

Bronnen:
http://forum.fok.nl/topic/1480904

Wij speelden altijd dat deze aanvallen mochten.

In de hele oude variant van het spel mag dit NIET, maar dan heb je het over een spel van 1960. Tegenwoordig mag dat wel.

Bronnen:
http://hobby-en-overige.infonu.nl/spellen/...

Dat zie je wel als de landen aan elkaar vast zitten dan kan het

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100