"Ok, Ik kan een lijn trekken tussen..."
Het is een spel waarbij je doet alsof je een lijn trekt tussen twee voorwerpen uit de omgeving. Maar om die lijn te kunnen trekken moet je wel (onopvallend) 'OK' zeggen voordat je de lijn trekt. Vervolgens vraag je andere mensen om een lijn te trekken, maar zij weten niet wat de vereiste is en moeten dat gaan raden.

Dan zeg je tegen iemand: 'Ok, ik kan een lijn trekken tussen mijn capuchon en mijn voet. Kan jij een lijn trekken?'

En dan moet diegene het gewoon proberen, en die zegt dan bijvoorbeeld iets als: 'Ehmm, ik kan een lijn trekken tussen de spiegel en mijn pink.'

Dan zeg jij: Nee, jij kan geen lijn trekken. (omdat diegene geen OK heeft gezegd) en dan geef je weer een nieuw voorbeeld: 'Ok, ik kan een lijn trekken tussen die jongen en dit potlood. Kan jij een lijn trekken?'

Enzovoorts. Totdat ze het geraden hebben.

Nadat ik voor het eerst 'Het land van geen idee' had gespeeld, had ik hier ook veel lol mee.

Toegevoegd na 2 minuten:
De meeste mensen proberen dan verbanden te leggen tussen de soort voorwerpen waartussen jij 'een lijn trekt'.
Of de kleur, of de vorm.

Terwijl het alleen maar om het woordje 'OK' gaat.
Héél flauw dus :) Net als het land van geen idee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cool! Black Magic kende ik al wel, maar deze nog niet. Het land van Geen Idee moet ik ook maar eens opzoeken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aha! Schnap!
"Ok, ik heb te veel tijd" Ongeveer van het zelfde niveau als het hierboven gesuggereerde. Je maakt een account aan op Goeie Vraag!, en geeft dan antwoorden als deze op vragen waarvan je niet kunt geloven dat ze bestaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aapje aapje aapje aapje olifantje.

http://nl.scoutwiki.org/Aapje_aapje_olifantje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ranoenkeltje ranoekeltje en stoeltje ruiken

ranoenkeltjegaat als volgt. ook van te voren afgesproken: ranoenkeltje ranoekeltje ik geef jou mijn hand en jij geeft mijn hand een hand. dan blijven de 2 personen staan tot er 1 persoon geluidmaakt in de groep.. beide onthouden die persoon. de ene gaat weg en de ander geeft die persoon die geluid maakte een hand... de ander word terug geroepen en geeft die zelfde persoon een hand

stoeltje ruiken: 3 stoelen op een rij ... 1 persoon(weer afgesproken werk hij heet bv. BEN) gaat de gang op
iemand gaat zittten op stoel 1( afgesproken welke stoel 1 2 of 3 is) ben word terug geroepen van de gan op de volgende mannier STOEL 1 BEN... stoel 2 BEN KOM stoel 3 BEN KOM MAAR.... aan de hand van het roepen vind ben de stoel waarop gezeten is... om het spannend/vies te maken gaat BEN natuurlijk aan de stoelen ruiken ..