Het is ontstaan in mijn menig door de Tarot... De tarot is eeuwenoud, zo niet nog ouder om voorspellingen te doen en voor orakel-diensten... Later zijn de mensen met de kaarten gaan spelen... En toen ontstonden de kaartspelletjes...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Foute mening.
De speelkaarten in de huidige (papieren/kartonnen) vorm komen waarschijnlijk uit China. De uitvinding van de speelkaarten werd in de 17e eeuw toegeschreven aan een concubine van de keizer S'eun-ho (1120) Tegenwoordig gaat met ervan uit dat er al in het jaar 969 gedrukte kaarten bestonden (The invention of printing in China, TF Carter, 1925). Het ontwerp hiervan lijkt erg op Chinees geld zoals dat in de vroege T'ang dinastie al lang voor die tijd werd gebruikt. Misschien werd hiermee ook wel gespeeld?