Is de minimum leeftijd voor het kopen van een kraslot nou 16 of 18 jaar?

Ik vind het allebei, maar wat is nu echt waar?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
16.3K

Het beste antwoord

18, want het is een vorm van gokken en dat mag pas vanaf je 18e.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Al zou het lukken er eentje te kopen als het een prijs is
die groot is te groot om direct in de winkel af te handelen dan kun je als 16 jarige de prijs niet eens innen
dan heb je altijd een volwassene nodig om de prijs te innen.
12 jaar geleden
18 omdat het gokken is dus verslaafend, een kind van 16 zal hier door al zijn geld kwijt raken.
en hij heb nog niet eens een echte baan .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen echte baan nee? Toen ik 16 jaar was werkte ik zo'n 25 uur per week..
Het is: 18 jaar omdat het gokken is.
Niet: omdat het verslavend is en een kind van 16 zal hier door al zijn geld kwijt raken. Roken is ook verslavend en geld rovend..maar dit is vanaf 16.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Ytje, idd
Bij de nationale loterijen zou je normaal gezien pas een kraslot kunnen kopen vanaf je 18e. Natuurlijk kan je ook wel al van je 16e een kraslot kopen maar dan niet van bvb.: lotto,joker,... maar dan eerder van een tombola of iets anders. Maar dat bedoel je waarschijnlijk niet onder krasloten. Allesinds moest je nog geen 18 zijn kan je ook nog altijd een ouder iemand het voor je laten kopen. Succes!