In de sudoku-puzzel moeten nu de cijfers 1 tot en met 9 worden ingevuld, en wel op zodanige wijze dat:

op elke horizontale rij (hier aangegeven in roze) elk cijfer slechts één keer voorkomt
in elke verticale kolom (hier aangegeven in geel) elk cijfer slechts één keer voorkomt
in elk subrooster (hier aangegeven in groen) elk cijfer slechts één keer voorkomt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
op elke horizontale en verticale lijnen komen de cijfers 0 tm 9 voor en niet meer dan 1 keer
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je het weet is het echt heel simpel. Je hebt sudokus met 6 en met 9. Ik zal hier even schrijven wat ik bedoel voor een sudoku van 9 en dan het op een foto laten zien.
1) Per vakje in een sudoku moeten 9 veschillende cijfers staan
2) Per verticale lijn moeten er ook 9 verschillende cijfers staan
3) Per horizontale lijn moeten er ook 9 verschillende cijfers staan
4) Je begint best altijd met het vakje waar al het meest is ingevuld
5) in de krant en tijdschriften vind je veel sudoku's, zo kan je zien of je het echt leuk vind en je misschien een boek met sudoku's wilt kopen.
Hier is foto bij elk pijltje staat de cijfer van het zinnetje: