kijk hier anders even.
http://www.word-of-the-day.nl/wordfeud/index.php?mode=uitleg
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
word feud is eigenlijk hetzelfde als scrabble.
ik weet niet of je dat spel kent???

het doel van het spel is om zo veel mogelijk punten te scoren.

en eindigt als alle letters op zijn, of als een van de tegenstand opgeeft

je scoort punten door woorden neer te leggen.

elk woord moet aan een ander woord grenzen of gebruik maken van een van de letters uit een ander woord.

sommige letters zijn meer punten waard, dat staat op de letter.

dus hoe moeilijker de letter, of hoe langer het woord hoe meer punten je krijgt.

als je letters heb neergelegt, krijg je weer nieuwe letters, tot alle letters op zijn, dan eindigt het spel.

dan heb je nog de speciale hokjes in het veld, die geven nog meer punten:

DL (groen) dubbele letter waarde, de letter die op deze tegel ligt telt 2 keer mee

TL (blauw) driedubbele letter waarde, de letter op deze tegel telt 3 keer mee

DW (oranje) dubbele woord waarde, als een van je letters uit het woord op deze tegel ligt, dan is het woord dubbele punten waard

TW (rood) driedubbele woordwaarde, als een van je letters uit het woord op deze tegel ligt, dan is het woord 3 keer de punten waard

(het spel is eigenlijk engels, dus TW staat voor Triple Word, zo kun je die makkelijker onthouden.)

oja, als je al je letters kwijtraakt, dus dat je hele bordje leeg is, krijg je 50 punten

veel succes