ik heb een dochter van 5 en een zoon van 1 en nu willen wij of een wii of een xbox360 kinect gaan kopen maar wat kan ik beter doen??

voor 2 kinderen van deze leeftijdscategorie? wij hebben er totaal geen verstand van
wat is makkelijker te hanteren??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
amigo
12 jaar geleden
ik ben natuurlijk MEGA ouderwets maar ik zou die van 1 hierin niet meetellen, ik zou ook proberen hem er nog een paar jaar VER van te houden. Des te leuker is het voor hem als hij er straks OOK groot genoeg voor is. Maar ik weet het, ik ben niet van deze tijd. Maar wij hebben ook een wii en die bevalt heel goed en is prettig te bedienen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben het helemaal met je eens, Amigo, maar als je dan toch overstag wilt, koop dan in elk geval de - beduidend meer kindvriendelijke - WII.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij heeft de Wii het nadeel dat je kinderen er de hele tijd mee bestraalt worden (aangezien het draadloze technologie is). Men wil er niet bij stilstaan maar ik vrees dat we over enkele decennia ernstige problemen gaan zien bij hen die hebben blootgestaan aan straling.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Amayatje, als je het zo gaat bekijken zijn eigenlijk al die spellen verkeerd, van de hele dag naar de TV staren of op een pc krijgt iedereen vierkante ogen. Gewone bordspelen of spelletjes voor buiten is altijd beter.
Ritsuka
12 jaar geleden
Als je zo gaat denken, zou een gsm ook afgeschaft moeten worden, en de tv, en de magnetron, en het wifi signaal, en nog veel meer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iedereen staat de hele dag bloot aan straling, of je nou wel of niet een specifiek apparaat in huis haalt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alsje voor de WII gaat oppassen dat de controller niet uit je hand vliegt! Veel tv's zijn al door de WII gesneuveld
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geven jullie nou in 2011 het advies om kinderen geen spellen te laten spelen? Het is allang achterhaald dat spellen alleen maar zinloos mensen vermoorden inhoudt.

Antwoorden (7)

Ik denk dat een Wii leuker is voor die doelgroep, er zijn meer kinderspellen verkrijgbaar voor de Nintendo Wii, en volgens mij is die console ook goedkoper.

Toegevoegd na 53 seconden:
Zorg wel dat ze de polsbandjes dragen, en niet te lang achter elkaar laten spelen.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1, denk dat voor die leeftijd een wii inderdaad leuker is!
Ik zou toch voor de kinect gaan.

1. Geen kans dat er een controler door je beeld heen gegooid wordt
2. Zat kinderspellen
3. Kinect kan toch mooiere kwaliteit aan dan wii
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb een Wii en mijn kind vind Mario super leuk. De spellen zijn vaak in tekenfilm figuren getekend met veel felle kleuren. Dat vinden de kids erg leuk. Ik weet niet wat een kinect is, maar een Wii zou ik zeker aanraden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kinect is super leuk mijn twee kindren spelen altijd samen, de nieuwe disney spel is te gek is amazing
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kinect. Ik heb zelf Kinect, en ik heb een Wii. Op Kinect gebruik je geen controller, het beeld is er beter op en er zijn leukere spellen voor kinderen. Er zijn nog niet erg veel spellen voor Kinect, maar die komen nog.Ik weet zeker dat je kinderen dat nieuwe spel van Disney leuk vinden, of Kinectimals!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De WII. Om de volgende redenen:

+ eenvoudiger te hanteren voor kleine kinderen.
+ gebruik van felle kleuren.
+ vrijeheid van bewegen (hoeft niet voor een camera still te staan voor herkenning en er ook niet voor terug te komen).
+ Spellen hebben momenteel een hogere educatieve waarde.
+ Goedkoper.

Nadelen zijn echter wel:
- Controller kan wegvliegen.
- Juist richten van de controler (bij enkele games).

Opmerking over graphics en beter beeld zijn te verwaarlozen. Geen klein kind die daar naar op zoek is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
We hebben de WII zojuist ingeruild voor de Kinect. Jongen van 5 en meisje van 3. De WII doet er lang over om op te starten, veel nodeloze handelingen voordat ze kunnen beginnen. De Kinect kunnen ze samen voor staan springen, en wij ook trouwens. De spellen zijn wel wat duurder, maar het apparaat was compleet maar 222 euro. Een WII kun je voordelig op Marktplaats scoren, denk dat dat wel genoeg zegt.