Weet iemand hoe dit spel heet?

Weet trouwens niet of het wel een echt 'spel' is, of dat we het zelf hebben bedacht ofzo, maar misschien kent iemand het.
Je doet het met veel mensen. Je trekt lootjes. Bijvoorbeeld ik trek persoon A. Dan moet ik proberen om A te 'tikken' terwijl niemand anders het ziet. Lukt het me; is A af; krijg ik A's lootje.
Lukt het niet (ziet iemand het); ben ik af.
Zo ging het ongeveer.

Nu, terwijl je iemand tikt zeg je de naam van het spel of een ander woordje, en dat ben ik dus even kwijt. Herkent iemand dit spel?
Het is hartstikke grappig, want je durft bij niemand meer in de buurt te komen... ;)
Je doet het trouwens wel met veel mensen, ongeveer 20-30.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Het klinkt als Gotcha.

"Gotcha of Assassin is een spel waarbij iedere deelnemer een andere deelnemer toegewezen krijgt die moet worden uitgeschakeld ("vermoord"). Hoe hij dit doet en met welk moordwapen verschilt sterk van variant tot variant, maar over het algemeen wordt Gotcha gespeeld met waterpistooltjes. Andere varianten zijn onder andere het doel een kus op de wang geven, een sticker op het voorhoofd plakken of hem/haar een opdracht laten uitvoeren zonder dat hij/zij iets vermoedt.
Als een deelnemer geraakt wordt krijgt de "moordenaar" het "slachtoffer" van de vermoorde deelnemer als volgend slachtoffer toegewezen. Alle deelnemers samen vormen immers één grote lus. Dit zorgt er voor dat op het einde van het spel er twee personen overblijven die elkaar moeten vermoorden. Hij die hierin slaagt is de winnaar van het spel."

http://nl.wikipedia.org/wiki/Gotcha_(Spel)