Bestaat er een filosofisch / psychologisch familiespel?

Ik zoek een spel dat te spelen is vanaf ongeveer 12 jaar, met vragen waar je over na gaat denken en waar je elkaar beter van leert kennen. Bestaat er zo iets?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou zeggen, bedenk zelf een spel!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is nou juist het probleem: ik ben goed in filosoferen maar niet goed in het bedenken van filosofische vragen.

Het beste antwoord

Je hebt het 'billen bloot' spel, dat zijn kaartjes met filosofische vragen waar je je mening over kan geven. Makkelijk te begrijpen vragen en leuke gespreksstof. Maar het is dus niet echt een familiespel zoals kolonisten ofzo...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hier nog een site daarover: http://www.mensengedrag.com/billen-bloot-spel-voor-filosofie-discussie-nadenken-uitdagen.html

Andere antwoorden (2)

Probeer "weerwolven van wakkerdam" eens. Laat je niet afschrikken door de ingewikkelde beschrijving in bijgevoegde link: het is zeer eenvoudig aan te leren en je kan het ook makkelijker maken door een reeks kaarten niet te gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De wereld van Sofie, is een boek geschreven door Jostein Gaarder, over de geschiedenis van de filosofie. het is een jeugdboek, maar voor ouderen ook interessant.
Na deze uitgebreide inleiding, er is ook een spel bij gemaakt. Ik ken het spel verder niet(geen medespelers voor hier) en het is al lang geleden uitgegeven, dus of het nog te verkrijgen is? Misschien goed zoeken.

Toegevoegd na 5 minuten:
even verder gekeken:
Het familie spel

ISBN 9058713857

Het familie spel

Hoe goed kent u uw familieleden? Weet u wat ze gelukkig maakt, door wie ze beïnvloed zijn, van welke muziek ze tot tranen toe geroerd worden, wat ze zouden doen met een miljoen? Het Familiespel dat uitgeverij Thema in samenwerking met Psychologie Magazine ontwikkelde, is een leuk en leerzaam spel waarmee u dingen over elkaar hoort die u echt niet wist. Het spel omvat meer dan 300 vragen over uiteenlopende thema's als geld, geluk, gezondheid, vriendschap, werk en opvoeding. Per thema zijn er kennis-, inzicht- en bekentenisvragen. De dobbelsteen bepaalt welke vraag u moet beantwoorden. Een uniek en fascinerend spel om te spelen tussen de surprises, onder de kerstboom of op een regenachtige zondagmiddag.

In samenwerking met Psychologie Magazine

Meer dan 300 intrigerende vragen

Luxe uitvoering
€ 22,50
Full color kaarten in blikken doosje

link:http://www.spirituelewinkel.nl/contents/nl/d337_Spellen_Bordspellen_01.html
anneliez