Een beetje vroeg,maar wij gaan Oud en Nieuw met een aantal vrienden in een "huisje" vieren. Wie heeft er leuke ideeen?

Bijv. een spel, quiz etc?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.3K

Het beste antwoord

Het spel Therapy is erg leuk en hilarisch als je elkaar wat beter kent.
Verder alle spellen die je met/tegen elkaar speelt: Triviant, Party & Co, het lama spel, zijn allemaal leuke spellen die kunnen. Probeer vooral spellen te doen waarbij mensen 'iets' moeten doen. Bijvoorbeeld iets uitbeelden of zingen. Hints is ook nog steeds erg leuk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Truth or Dare... Is altijd leuk, vooral als het intiem mag worden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja, blijft leuk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goed idee +1
we kennen elkaar al erg lang
Een drankspel is altijd leuk. Zo simpel mogelijk houden..

bv:

- boertje draaien:
zet shotglaasjes gevuld met een drankje klaar, of glazen wijn of bier. je hebt een pak kaarten en iedereen krijgt steeds een kaart. Krijg je een boer dan moet je een glas leegdrinken.

- DrankTriviant. Zet een Triviantspel klaar en gevulde glazen/glaasjes met drank. Voor iedere vraag die je fout heb moet je drinken.

Wil je het zonder drank doen is Triviant sowieso ook leuk om de avond met te vullen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Triviant is altijd erg leuk +1
met drank lijkt me wel hilarisch het aantal antwoorden dat juist is zal zienderogen afnemen
Je kunt een leuke quiz bedenken. Een collega van mij deed dat wel eens multimediaal (dus met muziek en video, bijvoorbeeld met PowerPoint) en ee beamer (of op de TV). Er zijn bedrijven die dit voor je doen, maar je kunt ook gratis wat op internet vinden.

Wij doen zelf met vrienden meestal bestaande spellen voor volwassenen (ik bedoel daarmee het moeilijkheidsniveau ;o) . Veel spellen van 999 games zitten in die categorie zals Kolonisten van Catan, Roborally (aanrader, erg vermakelijk), Carcasonne, Machiavelli (kan met zijn 8en gespeeld worden).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goede tips! Machiavelli is zo leuk als je met veel mensen bent! +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dank je +1
Wat bij ons altijd erg populair is is het spel 30 seconds
http://www.999games.nl/spel/30-seconds

Neemt eigenlijk geen ruimte in en kan zo goed als overal gespeeld worden. Vier spelers is het minimum (2 groepen van 2), maar hoe meer hoe leuker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Triviant, een klassieker!

"Welk wielrenner stons ook wel bekend als De Mol?"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij hebben een wat verouderde versie, maar al heel vaak gespeeld +1
Party and co de nieuwste ,dan krijg je opdrachten in allerlei vormen.Ik vind het persoonlijk een leuk spel!!
Triviant is ook een leuk spel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die levert ook altijd veel gekke momenten op he? +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja geweldig ,vooral met een borrel erbij is het geweldig