Ik zie op internet veel mensen die de rubiks cube snel kunnen oplossen hoe doen ze dat?

Hebben ze een soort knobbel voor die dingen? Ik snap het in ik hoor mensen praten over een algoritme maar dat snap ik niet..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

Een vriend van mij heeft op internet een stappenplan gevonden voor de rubiks cube. Die heeft hij uit zijn hoofd geleerd dus nu kan hij ze ook razendsnel oplossen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mijn broer kon dat vroeger ook idioot snel
op internet kan je een manier vinden om het op te lossen sommige gasten kennen dat uit hun hoofd en gaan al die stappen razendsnel door hun hoofd
oefening baar kunst zeggen mijn ouders altijd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat hebben ze bij Mythbusters wel eens laten zien.
Je begint gewoon met een opgeloste kubus, je filmt jezelf terwijl je hem door de war doet, en dan draai je dat omgekeerd af.
Zie filmpje hieronder. Ze hebben nog iemand achteruit door het beeld laten lopen, zodat het nog echter leek.
(doordat je de film achterstevoren afspeelt, loopt deze persoon dan naar voren...

Toegevoegd na 2 minuten:
Er zijn natuurlijk ook wel mensen die hem echt snel kunnen oplossen. Maar als het te mooi is om waar waar te zijn, dan is het waarschijnlijk niet waar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
25 jaar geleden loste ik deze al op
Het zijn ca 5 verschillende trucjes om de kubus weer in orde te krijgen. Kwestie van oefenen en automatisme. Nu na 25 jaar ken ik er nog een
paar automatisch. Even googlen naar de oplossing