De bedoeling van minesweeper

Wat is de spelbedoeling van het spel Minesweeper (mijnveger)
Ik snap namelijk niet hoe je kan weten waar zo'n mijn ligt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
14.8K

Het beste antwoord

Als je een 1 aanklikt dan zit er maar aan een kant van dat vakje een mijn.
Je weet niet welke van de 8 omringende vakjes dat is.

Als je op een 3 klikt dan zitten er in drie van de 8 omringende vakjes een mijn.

Als je dus twee vakjes naast elkaar hebt aangeklikt
met een cijfer dan zijn er minder kansen op een mijn.

Weet je zeker dat ergens een mijn ligt, dan klik je met je rechtermuisknop, dan krijg je een vlaggetje.

Beter kan ik het niet uitleggen. Ik vind het een rotspel.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het is dus een kwestie van
decuceren > mogelijkheden uitsluiten
goed kijken en opletten
Logisch denken en geduld hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1 Inderdaad, om dezelfde redenen vind ik het juist een leuk spel, maar soms wel frustrerend dat je toch altijd een paar keer moet gokken.

Andere antwoorden (1)

Het doel van het spel is zo snel mogelijk alle lege vakjes openklikken (en niet zoals sommige denken op elk bommetje een vlaggetje zetten)

Het is inderdaad zoals Momopoyolo schrijft een kwestie van goed kijken en deduceren. Het cijfer in een vakje geeft aan hoeveel bommetjes er in de 8 omringende vakjes liggen.

Op onderstaande site vindt je voor veel standaardpatronen
aangegeven waar de bommetjes moeten liggen. Als je die goed bekijkt zal je vanzelf ontdekken waarom er op een bepaalde plaats een bommetje moet liggen.