Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe heet deze puzzel en hoe los je hem op? (van ijzer)

ik heb deze vandaag bij de kringloop gekocht en wist hem verbluffend snel uit elkaar te halen, alleen geen idee hoe ik dat gedaan heb, en ik heb dus ook geen idee hoe ik hem in elkaar kan zetten XD
iemand een idee?

alvast bedankt!!!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het heet een brainteaser. Hoe je 'm moet oplossen is een beetje lastig uitleggen, maar ik doe een poging: Je moet de lange zijden zo tegen elkaar leggen dat je een oogje links een een oogje rechts hebt. De 2 hele smalle openingen moet je dan in mekaar schuiven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, inderdaad!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Balen! ;) Jammer dat ik er geen meer heb, anders had ik even fotootjes voor je gemaakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
O=O haha... De oogjes dus tegenover elkaar en inderdaad, die draaibeweging is ook belangrijk!

Andere antwoorden (1)

Ik heb hier een boek, Spelen met puzzels, ISBN 9023452380, daar staat een soortgelijke draadpuzzel in. Mét oplossing , en hoe je hem zelf kunt maken. Deze en nog zo'n 1000 puzzels meer.
(Lees meer...)
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding