Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zijn er spelletjes die je in je gedachten kan spelen?

Ik ben al een aantal weken als jobstudent aan het werken, maar het werk dat ik doe, daar hoef ik niet echt mijn gedachten bij te houden. Om mezelf wat te vermaken heb ik al liedjes in mezelf gezongen, gefantaseerd over vanalles en nog wat.

Zijn er een soort van spelletjes die je in je gedachten kan spelen en kennen jullie er zo?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien als je tijdens je baan dit soort spelletjes wil spelen, kan je beter op zoek naar een andere baan. Verder ben ik wel benieuwd of er inderdaad nog mensen zijn die met spelletjes aankomen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

probeer van een thema een alfabet te maken, bijvoorbeeld: thema is varen a=aak b=boot c=catamaran enz
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

O ja, er zijn heel veel woordspelletjes die je in gedachten kunt doen. Associëren en de woorden met de eerste of laatste letter of lettergreep laten beginnen. Een soort pimpampet: zoveel mogelijk woorden van eenzelfde onderwerp met dezelfde beginletter bedenken. Van het ene het andere woord maken door telkens één letter te veranderen maar dan wel zodanig dat je een bestaand woord houdt, dus volgens het mastermindprincipe. Probeer maar eens van roos tulp te maken. Roos - boos - boot - bont - lont enz.
(Lees meer...)
Amadea
12 jaar geleden
Je kunt in gedachten uit een woord zoveel mogelijk andere (liefst zo lang mogelijke) woorden maken (doe ik vaak als ik niet in slaap kan komen, ben dan zo weg, maar dit terzijde).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als activiteitenbegeleidster moet je bij de les blijven;-)
Bedenk een 'goeie vraag'! Er is zoveel om je over te verwonderen... Veel zogenaamd normale dingen zijn als je er over nadenkt best vreemd...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
- Speel een soort van Ik zie ik zie wat jij niet ziet. Hoeveel collega's dragen zwarte schoenen, hebben een spijkerbroek aan of oorbellen in? Dit kun je ook in de lunchpauze doen door te inventariseren hoeveel collega's kaas / worst / hagelslag / ..... op hun brood hebben.

- Visualiseer de werkruimte tot een dam- of schaakbord en speel in gedachten levend dammen of schaken met je collega's. (mits dat er genoeg zijn natuurlijk, anders de regels een beetje aanpassen of het bord kleiner maken). Wie is aan het eind van de dag de winnaar en wie heeft er na een week de meeste potjes op zijn of haar naam staan? Zeeslag kan ook nog op deze manier, een helft van je collega's is dan schip en de andere helft mijn.

- Ik weet niet waar je werkt, maar als dat toevallig in een supermarkt of andere winkel is, kun je ook proberen aan de hand van het uiterlijk en / of de aankopen van bepaalde klanten je een beeld van hem of haar te vormen. Waar woont hij, wat voor type is het, wat eet hij graag?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Optellen en aftellen tegelijk. Je begint met bv:100,1,99,2,98,3,97,4 enz...je kan ook beginnen met het getal 1000
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoeveel stenen/tegeltjes heeft een bepaalde muur,en kan jij er b.v. figuurtjes in zien.
Helaas kan je daar de tijd niet goed vol mee maken, want er moet ook gewerkt worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat ik wel eens doe tijdens een lange autorit en er is niets op de radio, is het plaatsnamenspel.
Bedenk zoveel mogelijk plaatsnamen met een dier erin (Katwijk), of een kleur (Groenlo) enz.
Het alfabetspel kun je eindeloos varieren. Bedenk een dier, plant, plaats, automerk enz met een A,B,C.

Je kunt ook een cryptogram meenemen en terwijl je werkt over een antwoord nadenken. Je hoeft (kunt meestal) met cryptogrammem niet steeds te schrijven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding