Is er een Amerikaanse (of in ieder geval Engelstalige) versie van het kinderspelletje "Annemaria Koekoek"?

Je weet wel, bij "annemaria" draai je je om met je ogen dicht, dan gaan de mensen achter je naar je toe lopen, en dan roep je 'koekoek' en kijk je opeens achterom, en wie je dan ziet bewegen moet terug naar het begin.

Ergens doet me aan 'marco polo' denken maar dat is wat anders (je roept met je ogen dicht marco, en de ander roept polo, en dan moet je lopen naar waar het geluid vandaan komt, soort blind tikkertje).

Ik wil even op iemand indruk maken met mijn kennis van Amerikaanse huiselijke kindercultuur maar faal hier helaas nogal jammerlijk op een detail. Graag hulp met het redden van mijn uberwijsneusstatus... ? :)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hihi

Het beste antwoord

Mijn voorganger had hem bijna, het spel met soortgelijke regels als Annemaria Koekoek heet in de VS
"Red Light, Green Light".
Ik had hem eens gezien in een aflevering van Family Guy, dat Stewie dit speelt met dames. Kan helaas het filmpje niet vinden, maar uiteindelijk gegoogled op "Red Light, Green Light" en warempel, kom ik op een children games site terecht waarbij je jouw überwijsneusstatus op dat gebied echt kan opkrikken. :-) Klik op Red Light/Green Light en je kan de spelregels + een variatie erop lezen.

Zie bron!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nice! Dank voor het antwoord.

Andere antwoorden (1)

'Red light' geloof ik. Dan roept de teller in plaats van 'koekoek' dus 'red light'.