Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom is voor sommige mensen poker zo verslavend?

Ok voor mij ook , hoewel ik alleen voor punten speel. Daarmee houd ik het in de hand. Maar ik weet van collega's die echt ieder uurtje die ze over hebben opvullen met pokeren om geld. ( en ik vraag me dan af hoe hun sociale omgeving reageert) .

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
882

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

omdat ze steeds maar het gevoel hebben dat ze gaan winnen en dat geeft hun een goed gevoel
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Er is op GV al heel veel over verslaving gezegd.
Zoek maar op "verslaving".
Je zou hier kunnen beginnen:
http://www.goeievraag.nl/vraag/verslaving-compensatie-ontbeert.20343
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hee bedankt ! Toch maar afwachten wat er nog meer wordt gezegd en of "pokeren " een aparte status heeft .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik moet je teleurstellen. De neurofysiologische werking is gelijk voor iedere verslaving.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja neurotranmitors & receptoren, maar het waarom van een bepaalde verslaving kan toch per verslaving verschillen?
Ik poker voor geld maar niemand weet voor hoeveel ik speel ik praat alleen maar over buy ins. Als mensen aan mij vragen voor hoeveel ik speel zeg ik dat je toch ook niet zegt hoeveel je op je bank hebt staan. Ik weet niet zeker of ik verslaafd ben want ik win meer dan ik verlies.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding