Waarom is voor sommige mensen poker zo verslavend?

Ok voor mij ook , hoewel ik alleen voor punten speel. Daarmee houd ik het in de hand. Maar ik weet van collega's die echt ieder uurtje die ze over hebben opvullen met pokeren om geld. ( en ik vraag me dan af hoe hun sociale omgeving reageert) .

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

omdat ze steeds maar het gevoel hebben dat ze gaan winnen en dat geeft hun een goed gevoel
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Er is op GV al heel veel over verslaving gezegd.
Zoek maar op "verslaving".
Je zou hier kunnen beginnen:
http://www.goeievraag.nl/vraag/verslaving-compensatie-ontbeert.20343
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hee bedankt ! Toch maar afwachten wat er nog meer wordt gezegd en of "pokeren " een aparte status heeft .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik moet je teleurstellen. De neurofysiologische werking is gelijk voor iedere verslaving.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja neurotranmitors & receptoren, maar het waarom van een bepaalde verslaving kan toch per verslaving verschillen?
Ik poker voor geld maar niemand weet voor hoeveel ik speel ik praat alleen maar over buy ins. Als mensen aan mij vragen voor hoeveel ik speel zeg ik dat je toch ook niet zegt hoeveel je op je bank hebt staan. Ik weet niet zeker of ik verslaafd ben want ik win meer dan ik verlies.