Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Weet er iemand een leuk spel om buiten te spelen voor 2 personen?

Iedereen weet dat het grote vakantie is!!!!
maar ik verveel mij erg en wil met dit goed weer even buiten spelen maar tikkertje en verstoppertje en knikkeren en voetballen ligt mij niet zo goed, en zeker niet met 2 personen dus ik zoek creatieve mensen die een leuk spel weten, en ik wil hier graag veel punten voor geven!!!!
alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
39.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"en ik wil hier graag veel punten voor geven!!!!" haha, nu gaan we allemaal extra hard denken :p

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Flessengooien
Nem allebei een fles gevuld met water, en zet die voor je neer , op behoorlijke afstand van elkaar (hoever moet je even uitzoeken wat het leukste is.
Je probeert met de bal de fles van de tegenstander om te gooien. Tegenstander moet achter de fles blijven. Is de fles omgegooid dan moet eerst de bal opgehaald worden en dan mag de eigenaar zijn/haar fles pas rechtzetten
Wie het eerste al het water kwijt is heeft verloren
(Lees meer...)
anneliez
12 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Een leuk spel voor 2 personen is badminton.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maar dat kan alleen als het niet te hard waait
Kubb, wij hebben het op vakantie gespeeld. Je moet wel wat dingen kopen of maken (als je ze zelf maakt heb je direct wat te doen)

http://nl.wikipedia.org/wiki/Kubb
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volleyballen is erg leuk, tennissen, stoepranden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
*ga om een putdeksel staan en probeer elkaar, elkaars handen vasthoudend, op de put te trekken, wie een voet op de deksel zet is af.

Annemaria koekoek:
Iemand gaat met zijn gezicht naar de muur staan, de anderen zo'n tien meter bij hem vandaan. Langzaam lopen ze op hem toe, terwijl hij regelmatig "AnnemARIAaaaaa koekoek!"roept. Op het moment dat hij koekoek roept drait hij zich snel om. Wie hij ziet bewegen op dat moment is af.

Zet een stok of bezemsteel op je platte hand. Wie houdt hem het langst in evenwicht? Ben je er erg goed in dan kun je het ook met de wreef van je voet doen :)

Kleefkrant: doe een krant tegen je buik en ren zo hard dat de krant tegen je buik blijft plakken. Houd je handen op je rug tijdens het rennen Ziet er leip uit, maar wel goed voor een gezonde portie slappe lach.

Meer van dit soort spelletjes vind je bijvoorbeeld in:
Oma's Spelletjes, ISBN 978-90-5513-491-5.

Voor een prikkie kun je trouwens misschien ook nog wel wat vinden bij kringloopwinkels... Voor vier tientjes hadden we voor het hele gezin skeelers ( vier man) en een fiets heb je er al voor 2 tientjes.

Voor weinig heb je een badmintonset bij een speelgoedwinkel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een soort watergevecht met waterpistolen blijft ook leuk!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat dacht je van darten, of jeu de boules.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Handtennis, net zoiets als tennis maar dan met een grote (het liefst zo licht mogelijk) (voet)bal. Eerst 2 doelen vinden (2 overstaande muren bijvoorbeeld) en dan proberen te scoren door tegen de muur van de ander te slaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stoep rand Dan moet je tegenover elkaar staan bij een stoep en dan moet je proberen om de bal tegen de stoeprand te gooien en als ie terug kaatst dan heb je een punt

En als je een tafeltennistafel in de buurt hebt kan je natuurlijk tafeltennisen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beachball (met die kleine tennisrackets)
Waterballon gooien
Kijk eens bij de Action, als die in de buurt zit, daar hebben ze betaalbaar (buiten)speelgoed. Voor budget misschien anders eerst even je vaders auto wassen ;).
Hinkelen misschien?
Je kunt nog eens zoeken hier op de site. Dacht dat een dergelijke vraag een tijdje geleden hier ook gesteld is door ik meen een ouder nichtje die spelletjes zocht voor met haar jongere neefje en nichtje.
Hut bouwen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
- Wedstrijdjes zaklopen, bliklopen (twee lege blikken met aan weerszijden een gaatje erin gemaakt en een stuk touw erdoor) of op zo'n kangoeroestick (= halfronde bal met kunststof rand en een stok met een t-vormig handvat eraan).

- Ouderwets touwtje springen of elastieken.

- Knikkeren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding