Hoe groot is de kans dat bij europees roulette het balletje na 11 keer elke keer op zwart komt?

47,37% = kans op zwart na 1 x
dus het is elke 47,37 % kans
maar moet dus weten wat de kans is na 11 keer draaien

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (5)

Die kans is dus iedere keer hetzelfde. Dat balletje kijkt niet naar wat hij ervoor gedaan heeft. Hoe vertekenend het ook is de kans is na 100 keer op een kleur nog steeds hetzelfde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De vraag is inderdaad niet helemaal duidelijk. Strikt genomen is dit het beste antwoord tenzij de vraagsteller wil weten wat de kans is om 11 keer achter elkaar zwart te gooien. Dat staat er nu niet heel duidelijk bij.
47/100 tot de 11e macht
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1/0.4737^12 = een kans van 1 op 7834

Toegevoegd na 1 minuut:
Dit is de kans dat het balletje 11 keer achter elkaar op zwart komt. De kans dat de bal de 11e keer op zwart komt is inderdaad gewoon 47.37%
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die kans is 47,47% als het je niet uitmaakt of het balletje de 11 keer voordat 'ie op zwart komt op rood of zwart komt. Als hij de 11 keer daarvoor per sé op rood moet komen dan is de kans veel kleiner. Ik ken het spelletje niet zo goed dus deze kan ik helaas niet uitrekenen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. De kans na 11 keer zwart, de kans dat 12e keer zwart valt is kleiner dan na de eerste keer. Theoretisch gezien is de kans nog steeds 47,7% maar hoe groot is de kans dat je 10 keer kop gooit? laat staan dat de 11e keer valt.
volgens mij is de kans(18/37)^11=0,0003612 waarbij 18 het aantal zwarte getallen, 37 het totaal aantal mogelijke getallen, en elf de reeks van aantal keer zwart achterelkaar