Hoe kan ik er voor zorgen, na een brief te hebben gestuurd en bel-me-niet-register, dat ik niet meer gebeld word door nationale postcodeloterij?

Ik ben hier inmiddels al meer dan een jaar mee bezig en het is strontvervelend.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Hierover kun je een officiële klacht indienen bij Consuwijzer, een website van de overheid:
http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies_over/Internet_telefonie_kabel_en_post/Telemarketing/Veelgestelde_vragen/Ik_sta_ingeschreven_bij_het_Bel_me_niet_Register_Toch_word_ik_gebeld_wat_kan_ik_doen

Toegevoegd na 2 minuten:
Bedrijven waar jij als klant geregistreerd staat, kunnen (en mogen) je overigens ook bellen als je bij het bel-me-niet-register staat ingeschreven. Wel moeten ze je in het telefoongesprek de mogelijkheid bieden om kenbaar te maken dat je niet meer door hen gebeld wilt worden.

Toegevoegd na 1 uur:
Klachten worden overigens door Consuwijzer gebundeld en daarna doorgegeven aan de Opta, die de betrokken bedrijven een waarschuwing of boete kan geven. Vandaag zijn weer zulke boetes door de Opta uitgedeeld:
http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/9863610/__Boete_van_3_ton_voor_overtreden_Bel-me-niet__.html?p=7,1
12 jaar geleden
Wil je, wegens privacyredenen, je gegevens (naam, postcode, huisnr en telefoonnummer) per fax (020 - 6753866) doorsturen? Dan maken we het voor je in orde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pieter2011
12 jaar geleden
Triest dat de Postcodeloterij (waar ik bepaald geen fan van ben vanwege de exorbitante salariskosten - 15 miljoen euro; wervingskosten - 53 miljoen euro; en organisatiekosten - 25 miljoen euro p/j) pas in actie komt wanneer je een klacht in de openbaarheid brengt. En denkt de Postcodeloterij nu echt dat er nog particulieren of bedrijven zijn die van een fax gebruik maken? Biedt een fax meer privacywaarborgen dan een e-mail?