Wat is de Engelse naam voor het onderstaande spel (zie omschrijving)?

Ik weet niet eens de NL-naam. Dus ik omschrijf het. Je speelt het met zijn tweeen en je hebt een muur tussen jullie.
Je plaatst oorlogschepen op het speelveld en je moet dmv van coördinaten proberen om een oorlogschip bij de ander tot zinken te brengen.
Het gaat dus om en om en als je een coördinaat goed hebt, dan zeg je "raak" en anders "mis". Of 'blub blub' als het schip volledig is geraakt en tot zinken is gebracht.

Je hebt schepen met 2, 3, 4 en 5 pinnen (coördinaten).

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
16K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hè?Waarom is mijn antwoord verwijderd?
Ik noemde ook Zeeslag!
OKE,hij was al genoemd maar we gaven allemaal ongeveer gelijk antwoord!Raar....

Het beste antwoord

Nederlands: Zeeslag
Engels: Battleship
Plaatje bij antwoord
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Seawar aka Zeeslag
12 jaar geleden
Zeeslag in het Nederlands. Mijn versie, de Engelse heet 'see battle'.

Toegevoegd na 56 seconden:
Ik bedoel 'sea battle'.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
I see!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hihi inderdaad, ik las m'n antwoord na en dacht: 'hmm, hier klopt iets niet..'.