weet iemand nog leuke spelletjes voor buiten?

ik speel altijd met een vriendinnetje en haar zusje uit mijn klas.
en we gaan dan altijd voetballen en kletsen.
maar dat doen we elke keer.
en nu willen we wat anders gaan doen.
iemand tips??(voor buiten)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

stoepranden. met een bal steeds de stoeprand van je tegenstander te raken.

allebei een fles water pakken, zonder dop.
en dan met een bal die van je tegenstander om proberen te stampen. en van wie de fles als eerste leeg is is af.

Verstoppertje?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

jeu de boules, moet je wel eerst kopen, en een stukje gras of zandland kunnen gebruiken.
flessengooien: op een afstand van elkaar ieder zijn eigen fles water verdedigen die door een ander omgegooid moet worden, eerst de bal ophalen, voor je je fles mag rechtzetten
Als je googled op buitenspelen kom je vast nog wel meer tegen, maar ik weet niet welke leeftijd je hebt, dus misschien link ik te "kinderachtig".
anneliez
12 jaar geleden
Stoeprandje natuurlijk, favo spel van vroeger. Maar dat is al 2x genoemd.
Ik had vroeger een vriendinnetje die paardreed. In haar achtertuin zette we een parcour uit om te springen.
Wat je nodig hebt is een veldje in de buurt of een stukje achtertuin, waar je een leuk parcour uitzet om over heen te springen of zo. De ene keer is de een het paard, en daarna wissel je.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ga eens verstoppertje of tikkertje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Busje trap deed ik vaak in groep 8 lijkt op verstoppertje je hebt dan wel een bal nodig want je moet de bal wegtrappen om het spel te starten en om anderen vrij te maken ( hij mag pp 3 keer worden weggeschoten)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lummelen houd je bezig
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kunt ook gaan acrobatieken (van circus) als je het leuk vind. op google kan je wel trucs vinden,
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toen ik klein was gingen we met z’n drieen wel eens kleine toneelstukjes maken (en dan later opvoeren aan de ouders). Zo hadden we een schommel en een klein grasveldje en bedachten we dat dat dan een schip was. Één was kapitein, de ander (ik) de "nietsnut"matroos en de derde was het schoonmaakhulpje. Als de zeilen gehesen moesten worden, klommen we in de schommelpalen en gooien we de schommels eromheen.
Andere keren gingen we ook gewoon schommelen en van die typische Nederlandse liedjes zingen. We hebben ook een keer een ander spelletje gedaan. Je hebt dan stoepkrijt nodig. 1 iemand gaat tellen, de andere twee gaan weg en tekenen pijltjes op de grond. Dan verstoppen ze zich vervolgens ergens achter de laatste pijl. "De teller" moet ze dan zoeken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gooi de bal weg en zoek hem