Dat hangt af van het aantal handen die je speelt.
Indien iemand veel beter (behendiger) is in poker dan jij dan kun jij rustig een aantal handen van hem winnen. Speel je heel veel handen tegen hem, dan durf ik met zekerheid te vertellen dat jij armer bent na afloop.

Toegevoegd na 16 uur:
Toelichting:

Stel dat we het niet hebben over pokeren maar een andere "spelletje": het gooien met een munt.

Jij gooit elke keer met een munt. Als jij kop gooit krijg je van mij een euro. Als jij munt gooit betaal jij mij 2 euro.
(Vergelijkbaar met: ik ben 2x zo sterk (behendig) in pokeren dan jij).

Als jij 3x gooit, dan heb jij qua geluk nog kans dat je 3x kop gooit en dan heb je zes euro winst.

Gooi je 300x dan zegt de wet van de grote getallen dat de kans héél klein is dat je winst maakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan zou ik je statistiekboeken nog maar eens uit de kast gaan halen. Zoek bijvoorbeeld maar eens op de binomiale verdeling. Een van de parameters uit deze verdeling is n: het aantal experimenten.