hoe kan je voorkomen dat kleine lego onderdeeltjes zo snel kwijt raken?

wij hebben heel veel lego thuis maar we raken bijna altijd altijd alles kwijt daarvan.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Sorteren, veel werk maar dan heb je ook wat!
Je zou bijvoorbeeld een gereedschapskist kunnen kopen met veel vakjes voor de onderdelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ty

Andere antwoorden (9)

Hallo, ikzelf gebruikte krat(ten) om de lego in te bewaren en de heel specifieke onderdeeltjes in losse zakjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In een tupperware bakje bewaren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gebruik voor de kleine onderdelen diverse van die soort koffertjes met doorzichtige deksel en veel vakjes. Zijn regelmatig te vinden in de supermarkt als aanbieding of bij bouwmarkten. Dan sorteer ik het dus ook. Wij hebben ook lekker veel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt alle lego blokjes in dozen steken. Als je de blokken sorteert per grootte, aard of kleur, vind je meteen terug wat je wilt. Wat ook handig is is een apart hoekje voor lego in de kamer, als je dan iets kwijt bent weet je al waar het zou kunnen liggen. En nooit stofzuigen als het huis vol ligt met lego, dat is niet zo slim.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pak een groot kleed bv een 2 persoons laken of een flink tafel laken, daar gooi je alle Lego op.
Na het spelen trek je de punten van het laken bij elkaar en maak er een knoop in, daarna alles in een groot krat of bak.

Natuurlijk moet je ook hier wel op de kleine stukjes letten, die moeten wel op het kleed blijven liggen, maar het zoekt wel makkelijker dan wanneer alles in een kist ligt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is heel simpel.
Groot is makkelijk te zien.
Als je bijvoorbeeld een grote boodschappen tas in een hooiberg legt vind je hem (vaak) terug.
Als je een speld in een hooiberg legt is de kans heel klein dat je die weer vind.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoi,
mijn broertje gebruikt heel veel lego
en we hebben bij de ikea 2 bakken gekocht met vakken er in maar mijn broertje is 7 dus hij sorteert het niet maar het is wel handig!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In een doos doen die dicht kan met een vaste deksel kleine onderdelen of onderdelen die bij elkaar horen in een zakje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
koop een speciale legobak en sorteer alles voordat je begint. sorteren is vaak heel goed. als je sorteert zie je sneller wat er weg is en kun je dat eerder gaan zoeken. zoeken helpt goed, maar je kunt ook een stofzuiger kopen op de kamer waar je met de lego speelt. ga dus op 1 kamer met de lego spelen en niet door het hele huis.