Waarom staan er bij kolonisten van catan letters op de achterkant van de rondjes waarop het te gooien aantal staat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
12.1K

Antwoorden (3)

Dat is de volgorde om ze neer te leggen. Als je deze achter elkaar in de rondt legt, zijn de nummers semi gescheiden zodat je niet een punt heb van 3 zessen en/of achten.
Zo is het gebalanceerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je niet de nummertjes op volgorde van a t/m z tegen de klok in van buiten naar binnen op de 8hoekige kaarten leggen. Dan draai je de lettets om zodat je de nummers boven hebt om te gooien!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er is een uitbreiding waar je dat voor nodig hebt