Telt een woord dat ik heb gelegd van 7 letters (plus die ene die er al lag) op twee x 3 woordwaarden zes x of negen keer? André

Weet jij het antwoord?

/2500

aantal letterpunten = x dan doe je eerst x maal drie = 3x en dan 3x maal drie = 9x dus 9 keer

Als een woord wordt gevormd dat 2 bonuswoordenvelden bedekt dan wordt de totale waarde tweemaal verdubbeld of in jouw geval verdriedubbeld (9x de woordwaarde)

Bronnen:
http://www.spelregels.eu/rules/scrabble/Sp...

Uit de spelregels voor Scrabble: Indien een woord wordt gevormd dat twee premiewoordenhokjes bedekt, dan wordt de totale waarde tweemaal verdubbeld (4x de letterwaarde) of tweemaal verdriedubbeld (9x de letterwaarde). In jouw voorbeeld is het dus negen keer de letterwaarde, en ook nog plus 50 punten omdat je alle 7 letters van je plankje hebt gebruikt! (Maar de verdriedubbeling is niet van toepassing als de ene letter die er al lag op 3x woordwaarde zit, alleen als twee van jouw nieuwe letters op de verdubbelhokjes komen).

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100