Wie weet er een leuk spel te spelen voor 9 mensen in de leeftijd van 16 t/m 78 jaar ?( Binnen graag )

Toegevoegd na 1 minuut:
Hints is een voorbeeld.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
13.8K

Het beste antwoord

Deze staat ook nog op mijn lijstje. Schijnt erg leuk te zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oe ja das leuk .....lijkt mij ook leuk !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
k' heb het spel gekocht dus thnxxxxxxxxxx

Andere antwoorden (13)

Stoelendans?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Triviant. Kun je ook leuk in teams spelen, dat is wel zo eerlijk gezien de verschillende leeftijden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tsssssssht nooit aan gedacht , top idee !
Het woordenboekspel:

Iemand kiest een woord uit een woordenboek en schrijft op een papiertje de juiste betekenis van het woord.
Alle anderen verzinnen zo goed mogelijk wat de betekenis van het woord is en schrijven dit ook anoniem op een papiertje. Alle papiertjes worden ingeleverd bij diegene die het woord uit het woordenboek heeft gehaald. Deze leest vervolgens de antwoorden op. Iedereen moet dan zeggen welk antwoord hij denkt dat het is.
Diegene die het goed heeft krijgt 10 punten. Als je het antwoord van iemand anders geeft, krijgt diegene 5 punten. Heeft niemand het goed, krijgt de verzinner van het woord 20 punten.

Of het spel: knowing me knowing you. Bij dit spel gaat het erom of je de ander goed kent. Erg leuk!!
http://www.spelmagazijn.nl/nl/spelmag/knowin.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weerwolven van Wakkerdam. Dat is echt een briljant spel en superleuk. Minimaal 9 spelers nodig.

Het blijft ook gewoon een leuk spel, elke keer is het weer anders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijkt mij een waanzinnig spel maar voor iemand van 78 minder .
Thnx
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iemand van 78 kan prima meespelen, zolang hij/zij maar scherp van geest is. Fysiek is het in ieder geval geen probleem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zal nog eens gaan kijken .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn kinderen zijn er dol op.
Pictionary.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bingo is leuk voor alle leeftijden.
Als je geen bingowiel hebt, dan moet je die natuurlijk nog wel even aanschaffen tezamen met bingokaarten (hoeft niet groot en duur te zijn).
Je zou leuke kleine cadeautjes kunnen kopen als prijzen. Bij winkels zoals Action (mocht je die in de buurt hebben), heb je heel veel keuze voor een paar centen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Diverse onderdelen van het tv-programma "Ik hou van Holland"zijn hartstikke leuk om met een groepje te spelen.
Bijvoorbeeld: Een spel voor 2 teams:1 persoon van een team krijgt een roddel voorgelezen door de spelleiding, de anderen mogen niet meeluisteren. Vervolgens gaat deze persoon de roddel doorvertellen aan een 2e persoon van het team (de anderen mogen nog niet meeluisteren). Die 2e persoon vertelt het aan een derde etc. Degene die het laatst de roddel doorvertelt moet zoveel mogelijk steekwoorden (die door de spelleiding zijn aangegeven op de geschreven roddel) noemen om zo punten voor hun team te vergaren.
Je zou eens 'n keertje naar "Ik hou van Holland"kunnen kijken, want daarin zitten wel meer ideeën.
Succes en veel spelplezier.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook leuk , er zelfs een spel van te koop ! Thnx
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel leuk, hebben wij met een heel koor gedaan en was een groot succes.
Indoor Zweeds renspel.
Voorwaarde: iedereen moet goed ter been zijn. Maak een quiz met 15 of meer vragen rond 'n thema. Maak voor elke vraag een kaartje met aan de ene kant de vraag, aan de andere kant een cijfer van 1 tot 15. Hang de vragen verspreid door het huis op, met het cijfer naar de voorkant en de vraag naar de achterkant.

Maak groepjes vanaf 2 personen. Er is een persoon die niet meedoet (degene die de quiz gemaakt heeft). Deze persoon heeft een lijst met de goede antwoorden en per groepje de volgorde waarin ze de vragen moeten zoeken. Dit moet je wel goed voorbereiden, google eens op zweeds renspel voor voorbeelden.

De groepjes krijgen instructie om op zoek te gaan naar 'n bepaald nummer kaartje. Als ze het kaartje gevonden hebben, moeten ze het antwoord op de vraag bedenken, en met z'n allen terug naar de spelleider om het antwoord te geven. Dan krijgen ze een nieuw nummer waar ze naar op zoek moeten. Als ze een verkeerd antwoord geven, moeten ze terug.

Het wordt een dolle boel, iedereen rent als een kip zonder kop door het huis heen. Er is altijd wel een grappenmaker die de kaartjes gaat verstoppen. Er zijn ook groepjes die zichzelf op proberen te splitsen, maar antwoorden die niet met z'n allen tegelijk gegeven worden, zijn ongeldig.

Het team dat als eerste alle vragen goed beantwoord heeft, is de winnaar.

Minder woest maar ook leuk is zo'n sinterklaaskadootjesdoorgeefspel waarbij je al je in de loop van het jaar gekregen reut en meuk kwijt kunt. Zie de link hieronder voor een kant en klaar uitdraaibare versie daarvan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als wij met een groep van 8-12 man zitten, dan wordt het spel 30 seconds uit de kast gehaald.
Erg leuk, leerzaam en hilarisch spel.

http://www.30seconds.nl/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neem een rol ducttape, en laat een paar vrijwilligers tegen de muur staan waarbij een groepje diegene aan de muur taped binnen een bepaalde tijd (5 minuten). Em dan eens kijken wie er (het langste) blijft hangen.

Er moet wel iemand bij zijn om te helpen, en de vrijwilligers moeten geen watjes zijn.

Doen ze wel eens in Amerika, en ik heb het ook wel eens op TV gezien bij de EO... (hanging like Jesus)...

Zorgt geheid voor dikke fun.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Triviant, Wii, Party&co, mens erger je niet, Uno Spin.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ikzelf deed vroeger dan meestal , durf en de waarheid zo kom je meer te weten over elkaar, plus je hebt weinig nodig en het is ook nog lachen vooral als je iets moet ''doen'' , succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hints...
2 groepen van 4 en een spelleider.