Mijn nintendo dsi pakt geen aac-bestand?

Via de nintendo dsi kan je met behulp van een sd kaart aac (muziek) bestanden afspelen. Nou heb ik dus om het voor het eerst uit te proberen een paar mp3's naar aac geconverteerd, maar de dsi pakt ze niet. Er staat dan dat ze niet compatible zijn?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Het omzetten is inderdaad een flinke klus.....is de conversie wel goed gelukt? Ik zit nu op m'n werk en heb de dsi niet bij me dus ik kan niet achterhalen welk programma ik gebruikt heb om te converteren, maar ik weet dat ik lang gezocht heb naar software die dit goed deed. Je kan eventueel ook de acekard2i bestellen, daar kan je gratis legale homebrew software op zetten waarmee je gewoon mp3 kan luisteren, is een heel stuk makkelijker....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat kan zeker, maar dan moet je de muziek omzetten naar een AAC bestand. Dus gewone MP3's zal die niet herkennen.

Het omzetten kun je vrij simpel doen met het programma iTunes. Als je dat niet hebt, kun je dat gratis downloaden. Er bestaan ook andere programma's voor, maar ik gebruik iTunes.

Als je je MP3's in iTunes hebt staan, hoef je enkel met de rechtermuisklik het nummer te selecteren en dan op "Maak versie voor AAC aan" klikken.

Als je dan die bestanden op een SD-kaart zet, kun je ze afspelen via de music applicatie op je DSi.

Ik hoop dat het je helpt!