Maakt het wat uit als je een zwaardere doe of een lichtere adapter gebruikt. ?

Ik heb voor een nep wii een adapter nodig.
Ik kan hem niet meer vinden,ik heb hier wel andere adapters.
Maar die zijn alleen zwaarder of lichter dan ik nodig heb.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

Een *echte* Wii heeft 12 volt nodig bij 4 ampere.
Als dat bij die neppe ook zo is, dan heb je in ieder geval 12 volt nodig. Lager en hoger is niet goed. En minstens 4 ampere, meer mag ook. En let op dat er DC op staat, anders blaas je hem op.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De adapter die je wil gaan gebruiken moet minimaal het vermogen kunnen leveren wat jouw wii gebruikt.
Het belangrijkste is dat de spanning correspondeert. Deze mag niet hoger zijn dan door de fabrikant is voorgeschreven. Een te lage spanning is ook niet wenselijk omdat je wii dan niet of niet goed werkt!
Ook moet de adapter voldoende stroom kunnen leveren. Want als je de spanning op orde hebt en er meer stroom wordt gevraagd dan je adapter kan leveren dan zal jouw adapter geen lang leven beschoren zijn.
Uiteindelijk zou je een zwaardere adapter kunnen gebruiken mits de spanning die je nodig hebt niet worst overschreden.

Toegevoegd na 25 minuten:
In de laatste zin: worst is wordt