Hoe kies in een goede game laptop? (zie uitleg)

ik vind het erg leuk om te gamen. Helaas werkt dit niet echt op mijn latop, ik heb nu een compaq cq65. De videokaart is niet goed genoeg. Ik kan nu vooral alleen maar de wat oudere spellen spelen. Ik kan aardig over weg met een computer maar ik heb geen idee waar ik allemaal naar moet kijken als ik een nieuwe laptop wil kopen waar ik wel fatsoenlijk op kan gamen. En welke prijsklasse redelijk is. Ik weet dat een 'vaste' pc beter is maar dit is ook gelijk een stuk duurder. Zou iemand mij kunnen helpen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Het enige waar je naar moet kijken bij een gamelaptop is de videokaart, (als die goed is zijn de rest van de specs ook goed). Echter is een Gamedesktop aan te raden en stukken goedkoper.

Toegevoegd na 1 uur:
Naar aanleiding reacties op de vraag:

Ik zou het volgende doen:

Laptop houden (krijg te toch niet veel voor) en een desktop in elkaar laten zetten. Een desktop kan je ook nog na 2jaar uitbreiden (nieuwe videokaart erin en knallen alsof je een nieuw apparaat hebt).

Stel dat je 300 euro(das ruim) zou krijgen voor je laptop en 1000 uitgeeft voor een gamelaptop: 1000-300=700 euro kosten. Na 2 jaar heb je dan een laptop waar je niet veel meer aan hebt qua gaming en overspecced is voor schoollaptop.

Laptop houden + desktop computer kopen: kosten 700 euro, dan heb je na 2 jaar een laptop die je voor simpel schoolwerk nog prima kan gebruiken en een gamedesktop die met een upgrade van 100-180 euro weer als nieuw is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

alienware is een goede laptop voor games, maar wel duur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bekijk een game dat je graag zou willen spelen.

Ik noem maar wat modern warfare 3.
Als de spec's hiervoor bijv
- 3.06 GhZ Processor
- GeForce 210 1GB

Dan begin je een laptop te zoeken die dit heeft of beter.
Omdat modern warfare 3 best een nieuw spel is zal je als je ervan uit gaat dat je laptop dit kan draaien, zullen andere spellen ook goed speelbaar zijn.
Alleen even kijken voor spellen die na modern warfare 3 uitgebracht zijn, misschien hebben die wat meer nodig.

Maar een Pc om te gamen hoeft niet per se duur te zijn.
Een tip:
- Koop een Tower ( dat is een grote pc ) hier kan je erg veel extra hardware instoppen.
- Bekijk eerst welke processor's op die moederbord kan passen en koop dan ook een processor
- Videokaart kopen
- Geluidskaart kopen

Etc Ram kan je nog uitbreiden.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat een tower opzich best goedkoop is.
En de voordeel hiermee is dat je hem continue kan uitbreiden en beter maken.

Eenmaal een laptop gekocht kan je er niet meer veel aan veranderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat een Alienware laptop geschikt is voor jou.
Ik heb even rondgekeken op de Alienware site en ik kon voor 900 euro al een goeie laptop vinden.

http://configure.euro.dell.com/dellstore/config.aspx?oc=n00w1v01&c=nl&l=nl&s=dhs&cs=nldhs1&model_id=alienware-m11x-r3