Kan ik met mijn laptop gamen?

Hallo, ik bezit een Acer Swift 3 met een i7-11370H core processor en een (interne) Intel Iris Xe Graphics videokaart. Ik wil graag pc games gaan spelen op deze laptop die “zwaarder” zijn, zoals hogwarts legacy en in maart the last of us. Is dat mogelijk met deze laptop? Moet ik een externe videokaart aanschaffen (zoals de GTX 1050 Ti) of wellicht iets anders?
Hoor het graag!

een jaar geleden
1.3K

Antwoorden (1)

Nee.

Je laptop heeft geen goede grafische kaart. Een aantal lichte spellen op lage settings zal wel lukken, maar nieuwe triple-A games zoals die je beschrijft, dat zal niet lukken.
Je kan ook niet zomaar een externe videokaart kopen. Die zijn namelijk bedoeld voor desktops.
Bij een klein aantal laptops kan je een externe videokaart aankoppelen via een speciale case en een thunderbolt-aansluiting.
De USB-C-aansluiting die jij op je laptop hebt, kan wel als TB-aansluiting dienen voor een monitor, maar ik gok niet als aansluiting voor een grafische kaart.
een jaar geleden
kipy42
een jaar geleden
in principe kun je een externe behuizing met videokaart tegenwoordig op elke laptop met een thunderbolt 3 en 4 laptop aansluiten. Echter zijn deze behuizingen erg duur en denk ik dat je beter uit bent met een losse desktop die je goedkoop van Marktplaats kunt kopen en daar een videokaart in zet. Daardoor zou je later ook nog je computer kunnen upgraden (verbeteren) door er nieuwere componenten in te zetten en hoef je niet direct een nieuwe laptop/desktop te kopen als je pc het niet meer aankan.