Kan het product wettelijk weer terug gebracht en geld terug?

Ik heb gisteren een playstation 4 slim gekocht. Zo heeft de verkoper in zijn beschrijving gezet dat het een zo goed als nieuwe playstation is. Ik ben hem bij hem komen ophalen, maar heb alleen kunnen testen of de playstation goed opstart. Zo heb ik niet kunnen testen of de disc werkt want daarvoor heb je een playstation account voor nodig en die had de verkoper al verwijderd. Aan het einde van ons gesprek heb ik duidelijk gezegd dat als ik er niet tevreden mee ben ik hem terug zou brengen, de verkoper keek me lachend aan maar zei geen nee. Thuis de playstation opgestart, wat blijkt de disc is kapot. Direct contact opgezocht. De verkoper wilt mijn geld niet meer terug geven en betaald de helft van zijn reparatie.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
2.1K
LeonardN
3 jaar geleden
"Zo heb ik niet kunnen testen of de disc werkt want daarvoor heb je een playstation account voor nodig en die had de verkoper al verwijderd."
Ehhh, dat lijkt me onzin. Je kan toch zeker een CD of BR kijken of een single player spel starten zonder account?! Voor de rest, zo goed als hetzelfde verhaal hier: https://www.startpagina.nl/v/maatschappij/wetgeving/vraag/680301/eisen-verkoper-fiets-slechte-accu/
Of kijk gelijk hier: https://www.juridischloket.nl/aankopen-en-garantie/aankopen/miskoop-marktplaats/

Antwoorden (1)

Kopen van een particulier is altijd riskant. Dat moet allemaal in goed vertrouwen. In feite heb je geen poot om op te staan, garantie tot de voordeur>