Hoe werkt het exact met (online) consolegames en het verkopen van discs?

Stel ik koop een online/offline spel als Call of Duty voor de XBox One. Ik speel zowel de campaign als de multiplayer(online). Daarna ben ik het zat en wil ik deze verkopen. Kan de koper dan ook zonder problemen online het spel spelen, of moet deze opnieuw een activatiecode kopen?

(Als het voor andere spellen anders is geef namen en voorbeelden, ook voor PSN mag je voorbeelden geven).

En wat als ik een spel download vanuit de store? Kan deze nog verkocht worden? Kan ik binnen bepaalde termijn mijn geld terugvragen (zoals bij Steam tegenwoordig mag)?

Toegevoegd na 2 minuten:
En moet je voor alle multiplayer games een abonnement afsluiten, of zijn er ook spellen die je "gratis" tegen anderen kan spelen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.7K

Antwoorden (1)

Met Xbox One spellen op een disc kan alleen de bezitter van de disc de game spelen, ongeacht of deze vanaf de disc op de console is gedownload. Online spelen op de Xbox staat los van het spel, hiervoor wordt voor beperkte tijd een Xbox Live (Gold) lidmaatschap afgesloten.

Wanneer games online worden aangeschaft en gedownload op de console, wordt het volgende vermeld:
"Kosten worden direct in rekening gebracht. Geen terugbetaling mogelijk. Deze transactie is onderhevig aan de Microsoft-serviceovereenkomst."
Deze games kunnen niet worden doorverkocht, omdat ze zijn verbonden aan het Xbox live-account waarmee deze zijn aangeschaft.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dus resumerend: Ik koop een schijf, speel online, verkoop de schijf, de koper speelt online. (we hebben beide een gold abonnement).