waar worden de Nintendo 3ds spellen opgeslagen?

Sinds gisteren hebben mijn beide zoontjes een 3ds. Ik dacht dat ze samen konden dien met de spelletjes. Echter, wanneer Pokemon X in de laatstgekochte console wordt gestopt ziet hij alle pokemons van de oudste. Klopt dit? Wordt de voortgang van een spel op de gamecard opgeslagen? En is dat bij elk spel zo? Kunnen ze niet samendoen met de spelletjes?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
3.4K

Het beste antwoord

Bij een gamecard worden de opgeslagen gegevens op de gamecard opgeslagen, er zijn wel een paar uitzonderingen, zoals New Art Academy, dat de gegevens op de SD-Kaart opslaat. Bij Pokémon spellen worden de gegevens op de gamecard opgeslagen, dus ook de Pokémon. Een Nintendo Network ID is gekoppeld aan een 3DS systeem en kan niet op meerdere 3DS systemen gebruikt worden waardoor online spelen wat problemen kan opleveren. Bij een uit de Nintendo E-Shop gedownload spel worden het spel en de gegevens op de SD-Kaart opgeslagen, het spel en de gegevens op de SD-Kaart zijn gekoppeld aan de 3DS, waardoor het spel op maar één 3DS gespeeld kan worden. De spellen en gegevens zijn over te zetten, maar dit kan maar vijf keer en dan worden het interne geheugen en de SD-Kaart in dat systeem eerst verwijderd, waardoor die gegevens verloren zijn, daarna worden deze gegevens ook van het bronsysteem verwijderd.

Toegevoegd na 1 minuut:
Samen doen met één gamecard is mogelijk, maar dan met gedeelde opgeslagen gegevens en zonder online multiplayer.