Waarom kan Microsoft de Ddos aanval niet tegenhouden?

Xbox live licht eraf door lizard squad, wrm kunnen ze dit niet tegenhoude

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik zal eerst je vraag even naar het Nederlands vertalen:

Xbox Live ligt eruit door Lizard Squad. Waarom kunnen ze dit niet voorkomen?

Het antwoord is heel eenvoudig: omdat het geen directe aanval op de servers is. Er wordt geen virus geplaatst, er wordt niet ingebroken, er wordt niets gedaan wat met firewalls of antivirus-software kan worden voorkomen. Een DDoS (Distributed Denial of Service)-aanval is feitelijk een overbelasting van het internet, dat buiten de servers ligt. Er wordt door de aanvallers heel snel en vanaf heel veel computers tegelijk constant contact gemaakt met de servers, waardoor andere verbindingen niet tot nauwelijks meer tot stand kunnen komen. Microsoft zelf kan hier niets aan doen, omdat het probleem zoals gezegdbuiten hun eigen servers ligt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat antwoord is niet helemaal waar helaas;
In het eerste gedeelte zeg je:"omdat het geen directe aanval op de servers is" en dan zeg je:"Er wordt door de aanvallers heel snel en vanaf heel veel computers tegelijk constant contact gemaakt met de servers".
Terwijl de aanvallen wel degelijk gericht moeten worden op de servers van Microsoft.