Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je een Wii U aansluiten op een Laptop?

Dat zou ik graag willen weten, want ik heb al een HDMI kabel dat past in de Laptop. Maar ik heb nog geen Wii U. ik heb ergens gelezen dat een Wii U werkt op een HDMI kabel. Zou die HDMI kabel (Die je meegeleverd krijgt bij de Wii U) dezelfde maat hebben als de HDMI Kabel in de Laptop? Dan kan ik misschien met een Wii U op mijn Laptop.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

De meeste laptops ondersteunen alleen HDMI-output. Dat betekent dat de laptop het beeld tekent en door de HDMI-poort naar een andere monitor met HDMI-input stuurt. Een output van je Wii U op een output van je laptop resulteert in niks. Dus helaas, je kunt je laptop niet als monitor gebruiken, tenzij die HDMI-input ondersteunt, maar dat doen er maar weinig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Om de Wii U aan de laptop te koppelen zal je waarschijnlijk inderdaad niets hebben aan de HDMI poort van de laptop. Ook als deze hetzelfde formaat heeft. Dit omdat ze beiden alleen maar signaal uitsturen.

Om het signaal van jouw Wii U op een laptop weer te geven, heb je capture hardware nodig. Er zijn maar enkele laptops die dit in zich hebben. Je kunt dit wel vaak bijkopen. Dan sluit je de capture kaart aan via USB en de HDMI kabel van de Wii U op de capture kaart. Elgato, Roxio en anderen maken ze. Wel krijg je dan in veel gevallen lag. Dus om te gamen is dat ook niet ideaal.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding