Kan ik een av (vrouwelijk) naar jack 3.5mm male gebruiken om mijn ps2 aan te sluiten op mijn mac?

Het gaat om het kabeltje hieronder (bij de afbeelding).

Toegevoegd na 5 minuten:
Zoja, hoe?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (2)

Nee. Je kan je Mac niet gebruiken als monitor. De jackaansluiting is puur en alleen voor geluid.

Je zult een TV of monitor moeten aanschaffen voor je playstation.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kan het kabeltje gebruiken, maar jouw Mac bevat geen hardware om met het videosignaal om te gaan. Hier heb je een externe capture card voor nodig die software en drivers voor de Mac beschikbaar heeft. Nu is het wel zo dat het signaal van de PS2 analoog is, dus dit zijn de goedkopere capture cards. Deze zijn veel te vinden in de vorm van een USB stick of een USB kabel met halverwege een kastje. Het belangrijkste is dat er Mac drivers en software voor zijn. Het merendeel werkt alleen met echte PC's ;-).