Hoe zet ik een Playstation 3 (eerste model) terug naar fabrieks instellingen als deze met geen mogelijkheid meer aan wil?

Mijn PS3 is er zonder pardon mee opgehouden. Hij maakte heel veel herrie en viel uit. Ik heb het apparaatjes geen mogelijkheid meer aan gekregen.
Ik wil hem nu recyclen maar ik wil hem eerst graag resetten zodat mijn gegevens eraf zijn.
Kortom, mijn PS3 is stuk. Ik wil hem weg doen maar wel, zonder gegevens van mij. Heeft iemand ervaring hiermee?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Probeer nog even om het netsnoer uit je PS3 te halen, en die er weer in te stoppen terwijl je je vinger op "eject" (voor discs) houdt. Als het goed is gaat je Playstation nu behoorlijk loeien en kom je ook in het recovery menu. Van daar uit kun je dan verder.

Lukt ook dat niet, dan zit er een klepje op de zijkant van je Playstation, als je die opent zie je je hard drive zitten, die op zijn plaats wordt gehouden door een klein blauw kruiskopschroefje. Als je dat schroefje losmaakt kun je met het kleine "hendeltje" je hard drive eruit halen, en dan heb je je gegevens er ook uit. Klinkt allemaal moeilijker dan het is. Let wel op met dat blauwe schroefje want die lijkt gemaakt van kauwgom, zo slap zijn ze, dus voor je het weet strip je 'm en wordt het wat lastiger om je hard drive te verwijderen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor de reactie.
De eerste tip werkt helaas niet. Hij gaat loeien maar ik kom niet in het menu. De tweede tip heb ik nog niet eerder gehoord. Dit ga ik zeker proberen. Hartstikke bedankt!!

Andere antwoorden (1)

houd de uit/aan knop de heletijd ingedruk (als die uit is opnieuw indrukken en houden) totdat je 2x *beep* achter elkaar hoort.
daarna zit je in het recovery menu en kun je hem resetten
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor de reactie. Helaas doet hij dit niet. Gr. Kim