playstation 3 zwart beeld ?

Hallo

Ik heb laatst een ps3 gekocht op markplaats
Toen ik hem thuis installeerde ( via de 3 kleurtjes rood geel wit )
Kreeg ik alleen een zwart beeld ik weet zeker dat de ps3 niet kapot is of dat mijn tv kapot is.
Ik heb over de resetmodus gelezen maar bij mij werkt die niet. Of ik doe het verkeerd
Kan iemand mij uitleggen wat ik verkeerd heb gedaan
Of hoe die resetmodus voor beeld instellingen werkt ?

Mvg

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Brandt het lampje op de ps3 al?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja het ps3 lampje brand

Antwoorden (1)

Ik had destijds ook een playstation 3, en toen ik hem aan wilde zetten op mn nieuwe tv ging hij ook niet aan. Reden: de ps3 stond ingesteld op hdmi, dus als je hem aan wil doen zonder hdmi lukt dat niet, je kan bij de action een hdmi-kabel kopen voor 3 euro, daarmee kan je m aanzetten en de instellingen wijzigen. Waarschijnlijk heeft de vorige eigenaar met hmdi gespeeld

En wat betreft het resetten, bij mij werkte het altijd gewoon door de playstation uit te zetten, en dan(als hij uit staat) het aan/uitknopje een paar seconden ingedrukt te houden tot je een piepje hoort.

Succes

Toegevoegd na 2 uur:
@MussieWussie: zie reactie voor antwoord.