Wie kan mij vertellen waar ik mijn geheugen van de PS3 voor nodig heb?

Hallo! Ik wil (voor mijn zoon) een PS3 kopen, echter ben ik leek op dit gebied. Waar moet ik op letten bij de aankoop van een PS3 en welk geheugen is noodzakelijk, waar gebruik ik dat voor? Alvast super bedankt!

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Als u een PS3 nieuw in de doos koopt, kunt u tegenwoordig kiezen uit twee groottes geheugen: 12gb flash geheugen en 500gb harddrive. Dit geheugen wordt gebruikt voor de opslag van voortgang in games, het downloaden van games en content, het installeren van games en updates en deels voor het besturingssysteem van de PS3. U voelt de bui al hangen: 12gb is veel te weinig. Dat model bestaat zodat men later de dure Sony harde schijf erbij koopt. Dit model is uitsluitend de juiste keuze als uw zoon nooit games gaat downloaden en nooit meer dan een handjevol games erop zal willen spelen. Ik raad daarom absoluut aan om de 500gb te kiezen. Die komen soms in een pakket met game, maar die keuze is verder aan u. Noodzakelijk, of bijna noodzakelijk is daarnaast de HDMI-kabel, als u daar geen extra van heeft liggen thuis. Playstations komen standaard met een composiet-kabel en dat doet de beeldkwaliteit totaal geen eer aan, ervan uitgaande dat er bij u thuis een HD-tv staat. Betaal nooit meer dan een euro of 15 voor een HDMI-kabel, dat zijn kabels met digitaal signaal en daarbij maakt de kwaliteit van de kabel weinig uit mits ze niet langer dan een meter of tien worden. Tenslotte: pakketten zijn nagenoeg altijd met 1 controller. Als uw zoon samen gaat willen spelen met anderen, zou de aanschaf van een extra controller zeer aan te raden zijn. Laat u niet verleiden door betere prijzen van B-merken: alleen de merkeigen controller van Sony is aan te raden, al is die wat duurder dan de rest. Veel succes, en als u nog vragen heeft, zet ze maar in een reactie!

Bij spelcomputers geldt meestal dat er maar 1 variant bestaat. In tegenstelling tot PC's en laptops waarbij je zelf veel invloed hebt op de specificaties, staan die bij de PlayStation 3 dus al vast. Dit komt doordat 'normale' computers zwaardere besturingssystemen hebben en voor een grote verscheidenheid aan software geschikt moeten zijn. Spelcomputers krijgen enkel te maken met speciaal op hen afgestemde spellen, vandaar dat er geen noodzaak is in het bieden van verschillende specificaties.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100