Wie kan mij vertellen waar ik mijn geheugen van de PS3 voor nodig heb?

Hallo! Ik wil (voor mijn zoon) een PS3 kopen, echter ben ik leek op dit gebied. Waar moet ik op letten bij de aankoop van een PS3 en welk geheugen is noodzakelijk, waar gebruik ik dat voor? Alvast super bedankt!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor de supersnelle antwoorden!
Ik lees dat je ook spellen kan downloaden, zijn deze gratis en de moeite waard?
Staan er op de PS al spellen of moet je direct een spel kopen?
Ik weet niet wat je verder kan met de PS (behalve gamen), kan je bijvoorbeeld ook muziek afspelen en een gewone (film) DVD afspelen?
Misschien dat er een link is waar alles wordt uitgelegd? Wederom bedankt hoor!

Het beste antwoord

Als u een PS3 nieuw in de doos koopt, kunt u tegenwoordig kiezen uit twee groottes geheugen: 12gb flash geheugen en 500gb harddrive. Dit geheugen wordt gebruikt voor de opslag van voortgang in games, het downloaden van games en content, het installeren van games en updates en deels voor het besturingssysteem van de PS3. U voelt de bui al hangen: 12gb is veel te weinig. Dat model bestaat zodat men later de dure Sony harde schijf erbij koopt. Dit model is uitsluitend de juiste keuze als uw zoon nooit games gaat downloaden en nooit meer dan een handjevol games erop zal willen spelen. Ik raad daarom absoluut aan om de 500gb te kiezen. Die komen soms in een pakket met game, maar die keuze is verder aan u.
Noodzakelijk, of bijna noodzakelijk is daarnaast de HDMI-kabel, als u daar geen extra van heeft liggen thuis. Playstations komen standaard met een composiet-kabel en dat doet de beeldkwaliteit totaal geen eer aan, ervan uitgaande dat er bij u thuis een HD-tv staat. Betaal nooit meer dan een euro of 15 voor een HDMI-kabel, dat zijn kabels met digitaal signaal en daarbij maakt de kwaliteit van de kabel weinig uit mits ze niet langer dan een meter of tien worden.
Tenslotte: pakketten zijn nagenoeg altijd met 1 controller. Als uw zoon samen gaat willen spelen met anderen, zou de aanschaf van een extra controller zeer aan te raden zijn. Laat u niet verleiden door betere prijzen van B-merken: alleen de merkeigen controller van Sony is aan te raden, al is die wat duurder dan de rest.
Veel succes, en als u nog vragen heeft, zet ze maar in een reactie!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor de supersnelle antwoorden!
Ik lees dat je ook spellen kan downloaden, zijn deze gratis en de moeite waard?
Staan er op de PS al spellen of moet je direct een spel kopen?
Ik weet niet wat je verder kan met de PS (behalve gamen), kan je bijvoorbeeld ook muziek afspelen en een gewone (film) DVD afspelen?
Misschien dat er een link is waar alles wordt uitgelegd? Wederom bedankt hoor!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Helaas staan er geen games op de Playstation voorgeïnstalleerd, nee. Daarvoor moeten fysieke (doosje, boekje, schijfje) of download-games gekocht worden. Het is dus wel aan te raden om een game bij de PS3 te kopen, of een pakket te kiezen waar al een game bij gebundeld zit.
Bijna alles wat te downloaden is, is betaald. Alles wat je op schijfje kan kopen in de winkel is eventueel ook beschikbaar om te downloaden, maar dat is gek genoeg vaak niet goedkoper. Daarnaast is er nog een hele sloot games die alleen te downloaden zijn. Dat varieert van minigames tot volwaardige titels, waarvan een hoop zeker de moeite waard zijn. Een absolute aanrader wat dit betreft is om bij de PS3 een Playstation Plus-abonnement te kopen: die kost 50 euro voor een jaar, en in dat jaar kun je een maandelijks vernieuwend lijstje games gratis downloaden en spelen (“Instant Game Collection”). Dat zijn vaak de toptitels waar je een paar maandjes eerder nog rustig 60 euro voor wegtikte op de balie. Daarnaast krijg je er korting mee op een hoop downloads en kun je je saves in de “cloud” opslaan. Wellicht wat minder interessant voor nu, maar die gratis games maken dat abonnement zijn geld al waard.
De PS3 is ook absoluut meer dan een gameconsole: films of muziek op CD, DVD en Blu-ray speelt hij af, evenals muziek of films die op de PC staan via het gratis te downloaden PS3 Media Server. Er zit uiteraard ook een browser op, en apps voor populaire social media.
Ik zou niet echt een goede link weten waar ècht alles netjes staat uitgelegd, los van nutteloze informatie. Maar vragen staat natuurlijk altijd vrij!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Is het laatste gedeelte ook mogelijk als ik de PS3 alleen aansluit op een TV (deze ga ik kopen, maar enkel en alleen voor PS3, dus geen televisie aansluiting. Het Instant Game Colletion is dus de moeite waard? Als je muziek afspeelt.....rare vraag misschien, maar waar komt dan het geluid vandaan?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kan je zonder het Playstation plus abonnement niet online tegen iemand anders gamen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dus het schijfje van je spel moet je er elke keer weer in doen, maar de games die je download (bijvoorbeeld via PS Plus abo) wordt op je harde schijf gezet?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, dat is allemaal mogelijk zonder TV-aansluiting: met die aansluiting heeft je PS3 niets te maken. De Instant Game Collection van PS Plus is absoluut de moeite waard, echt een aanrader. Ik was wel vergeten te vermelden dat de spellen die je er gratis mee download vaak niet meer te gebruiken zijn als je abonnement is afgelopen, maar ze worden wel gelijk weer bruikbaar zodra je een abonnement opnieuw neemt. Het is gewoon een erg goede deal ondanks dat. 50 euro is de prijs voor 1 game en daar krijg je er een groot aantal voor. En ja, die spellen komen op je harde schijf te staan, vandaar dat zo'n 12gb modelletje echt erg krap is. Het klopt ook dat spellen die je op een los schijfje hebt, het schijfje vereisen om te spelen. Op de PS3 kun je prima online gamen zonder PS Plus; dat is wat verwarrend, want op de PS4 heb je inderdaad wél PS Plus nodig om online te gamen. Maar op de 3 dus niet. Als je muziek afspeelt via je PS3 wordt dit audiosignaal standaard doorgegeven door je HDMI- of composietaansluiting en wordt dus uiteindelijk afgespeeld door je televisie. Dat laat natuurlijk te wensen over, dus mocht je een mooie set hebben staan: daar heeft de PS3 een optische audio uitgang voor, en surround ondersteuning. Eventueel kun je er ook voor kiezen om audio via tulpjes uit te voeren en video via HDMI, of omgekeerd, dat is ook allemaal mogelijk. Leuk dat je zoveel vragen hebt! Ik ken Playstations in en uit en vindt het een feest om te helpen dus alle vragen welkom.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Echt super hoe jij reageert op de vragen! TOP!
Vanavond de PS gekocht, morgen installeren (waarom morgen vraagt mijn zoon dan.....2130 uur!!) hahaha.....wellicht dat ik later nog wat vragen heb, maar voor nu thanks!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het goedkoopste is om te kiezen voor de 12 GB versie en die dan zelf up te graden naar 500 GB.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Beekie150
MediaMarkt Utrecht, toevallig? Ik zag een vader en zoon met herkenbare aankopen daar... @WDHBGS
Is helemaal waar, maar die paar euro's die je spaart is de moeite m.i. niet waard. Bovendien zal ik altijd denken aan de mensen die het schroefje gelijk stripten toen ze een schijf erin hadden gezet, en toen boos op mij waren dat ik had aangeraden er zelf een in te stoppen..
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
". Dat model bestaat zodat men later de dure Sony harde schijf erbij koopt." Dure Sony HDD? Je kan gewoon elke standaard 2'5"HDD erin stoppen. Geen onzin vertellen graag. Sony maakt geen HDD's. https://www.youtube.com/watch?v=qKGV6H_NC2I
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Toch vreemd dat ik van die levendige herinneringen heb waarin ik specifieke PS3-branded Sony HDDs sta te verkopen... http://www.bol.com/nl/p/sony-playstation-3-250gb-hdd-super-slim-hdd-bevestigingsbeugel/1004004013124014/?bltg=itm_event%3dclick%26pg_nm%3dpdp%26slt_id%3dprd_reco%26slt_nm%3dproduct_recommendations%26slt_pos%3dC1%26slt_owner%3dccs%26itm_type%3dproduct%26itm_lp%3d1%26itm_id%3d1004004013124014%26itm_role%3din Bij de meeste retailers die een PS3 verkopen zorgt Sony wel dat zijn harde schijf of bracket of de combi er vlakbij ligt. Is het goedkoper om zelf ergens een harde schijf te kopen en in je PS3 te zetten? Ja. Moet je dat aanbevelen aan iedereen die een PS3 koopt? Nee, ik vind van niet: in mijn beleving wil het merendeel gewoon een compleet pakket kopen en klaar zijn. Misschien had ik het even moeten noemen, ala, maar ga niet stoer lopen doen met je "geen onzin vertellen"

Andere antwoorden (1)

Bij spelcomputers geldt meestal dat er maar 1 variant bestaat. In tegenstelling tot PC's en laptops waarbij je zelf veel invloed hebt op de specificaties, staan die bij de PlayStation 3 dus al vast. Dit komt doordat 'normale' computers zwaardere besturingssystemen hebben en voor een grote verscheidenheid aan software geschikt moeten zijn. Spelcomputers krijgen enkel te maken met speciaal op hen afgestemde spellen, vandaar dat er geen noodzaak is in het bieden van verschillende specificaties.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je vergeet helemaal om antwoord te geven.