Wat is de beste spelcomputer van het moment?

Ik ben van plan om iets te kopen, maar de ene zegt PS3, de ander XBox 360, weer een ander PSP en een laatste raad de WII aan. Ik heb geen idee waar ik aan toe ben! Daarom wil ik graag jullie hulp!

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Tja ligt aan verschillende aspecten:

De PS3: Pluspunten: Erg goede hardware. Heeft nog een lange levensduur qua spellen (er zullen dus zeker nog 6,7 jaar spellen voor uitkomen), heel mooi beeld, goede controllers.
Minpunten: nieuwe spellen zijn duur (€ 60 - € 70,-. Het ding zelf is nu nog prijzig.

De Xbox 360: Pluspunten goede hardware (niet zo goed als PS3), goedkoper dan PS3, ook hd-beeld alhoewel niet zo goed als PS3. Spellen ong. € 50,-
Minpunten: Niet meer zo lange levensduur ong 4 jaar. Microsoft is al volop aan het ontwikkelen voor de volgende console. Ikzelf vind de controllers onhandig maar goed dat is smaak.

Wii: Pluspunten: Goedkoop, Heel heel veel spellen, spellen zijn redelijk goedkoop, grappige bediening.
Minpunten: Matige beelden, sommige spellen werkt de bediening niet goed op, niet al te veel opslagruimte op de console zelf.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Jij moet op je eigen oordeel afgaan. Overal is wel iets op aan te merken. Ga naar een winkel, speel een paar spelletjes op de spelcomputers en vorm zo je eigen oordeel.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
tja, waar liggen je wensen en je game geschiedenis. Ik als volrechte ps gamer zal altijd zweren bij ps maar een Xbox fan zal hetzelfde doen. Ze doen niet onder voor elkaar.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
als je veel op internet zit (multiplayer)

raad ik de XBOX aan. daar zitten veel meer mogelijkheden op en je hebt er meer plezier van.

als solo gamer kan je het beste de PS3 kopen naar mijn mening.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een Wii is leuk voor af en toe en met vrienden. Er komen weinig grote goede titels uit die er mooi uitzien en lekker spelen.

De 360 en de ps3 zitten op een niveau. Bijna alle spellen komen voor die 2 uit. De Xbox kan beter overweg met het online gamen terwijl de PS3 net iets mooiere beelden geeft, scheelt weinig.

De 360 is een stuk goedkoper en daarom raad ik de 360 aan.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Maar de 360 gaat ook veel vaker stuk - dus gemiddeld zal de 360 toch duurder uitvallen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat is trouwens niet waar. Jij hebt het over de ring of death of de ring of fire. Deze worden gratis gemaakt door Microsoft. Voor de rest is in geen enkel onderzoek aangetest dat de 360 vaker stuk gaat dan een ps3.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Die worden alleen gratis gemaakt als 't binnen 3 jaar is - daarna moet je dokken. En de nieuwe E74 error (waar een golf van aan zit te komen - http://www.joystiq.com/2009/03/23/more-survey-data-backs-up-xbox-360s-e74-increase/) moet binnen 1 jaar vallen, anders geen garantie. Sommigen hebben hun xbox al 5x moeten inruilen. (Over PS3's heb ik zoiets nooit gehoord.) In principe kost dat ook geld: opsturen, en verloren speeltijd. En soms de $100 standaard repair-kosten moeten betalen (als 't dus buiten de garantie valt). Dit is denk ik ook veelzeggend: er is wel een artikel http://en.wikipedia.org/wiki/Xbox_360_technical_problems, maar niet een artikel http://en.wikipedia.org/wiki/PS3_technical_problems.
Wij hebben een PS2 en een Nintendo DS.
Voor de DS kun je games downloaden, voor de PS2 is dat veel lastiger (downloaden wel, maar spelen niet).

Dit zijn trouwens wel oudere consoles, die technisch minder zijn dan de duurdere nieuwere generatie.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dit is afhankelijk van wat je zoekt in een console. De Wii is het goedkoopst, en biedt ook het meeste vermaak voor mensen die normaal weinig spelletjes spelen: het is makkelijk iemand te overtuigen om een potje te bowlen, omdat de besturing intuitief is.
Voor iemand die serieuzer computerspellen wil spelen, hangt het vooral af van de exclusieve titels voor de verschillende consoles. De Xbox heeft Gears of War 2 en Left4Dead, terwijl de Playstation Metal Gear Solid 4, Little Big Planet en (binnenkort) God of War 3 heeft. Veel andere spellen komen op beide consoles uit. Bij deze spellen geldt wel dat de Xbox vaak meer additionele content heeft, die je erbij kan downloaden. Zo zijn GTA4 en Fallout3 op de Xbox en Playstation uitgekomen, maar kun je alleen op de Xbox hier extra levels voor downloaden (wel tegen betaling).
En, nog niet zo relevant, maar misschien binnenkort wel: De Playstation heeft een blu-ray speler ingebouwd.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dit hangt af van wat jij verstaat onder beste? Wii, xbox en de ps3 mikken alle 3 op een eigen doelgroep (waarvan sommige enig sinds elkaar overlappen). De wii is gericht op voornamelijk de gezinnen met wat jongere kinderen. Ze focussen zich op active play, interactie is erg belangrijk "het zelf deelnemen aan de game" en dit het liefst zo intensief mogelijk. De PS3 mikt zich evenals de xbox360 op het meer algemenere publiek. De ps3 en de xbox360 hebben vooral een gevecht om wie heeft de beste games en wie heeft de beste specs. Van de xbox zijn meerdere versie’s uitgekomen, de versie die het dichtste bij de PS3 dan in de buurt komt is de Elite versie. Grote verschillen? De ps3 heeft ingebouwde WiFi en de xbox niet, de HDD van de xbox is daarintegen weer 40gig groter dan die van de ps3 maar die heeft dan wel weer een blue-ray speler. En tja de games. Dit is toch echt meer smaak van wat vind je leuk/mooi. Beide apparaten leveren een prachtig spektakel aan graphics, helaas kunnen de ontwikkelaars nog maar amper het volle uit beide machines halen. De line-up van wat vind je leuk is een kwestie van smaak en daar zal ik me niet echt overuit laten. Ow bijna prijs vergeten. Een xbox360 elite is rond de 279,95 en een ps3(80 gig editie met 1 game) 299,95. Dus naar mijn mening is het meer een kwestie van smaak, dan wat is het beste.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De XBOX360 heeft (nog steeds) veel technische problemen die Microsoft met alle macht onder de mat probeert te vegen.
De PS3 is ook niet probleemloos, maar gemiddeld veel beter (qua betrouwbaarheid) dan de XBOX360. De WII zou je kunnen nemen als je veel wilt bewegen - dat is bij uitstek de WII.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Waar baseer je dit op want ik zou graag een link of zo zien. Wat voor problemen heb je het dan over? Zelf hebben ik en vrienden al jaren een 360 en nog nooit problemen. Af en toe een vastloper maar dat komt op de PS3 ook voor.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Uiteraard de RROD en de E74 en beschadigde discs (die nogal arrogant werden afgedaan met 'gebruikersfout') en nog een stel. http://en.wikipedia.org/wiki/Xbox_360_technical_problems
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verder ben je trouwens ook minder geld kwijt voor 't gamen bij de PS3. $0 per 6 jaar tegen $300 per 6 jaar voor de 360. Ik denk dat zo'n console ongeveer 6 jaar mee gaat in de huiskamer (in- of exclusief garantiegevallen in tussentijd, natuurlijk).
Dat is heel persoonlijk. Wij hebben destijds gekozen voor de ps3 vanwege de grafische superieuriteit. De xbox draait al wat langer mee en daar worden de eerste gesprekken al over gevoerd voor de vervangende console. Heeft daarentegen wel veel meer titels in het assortiment. De ps3 heeft minder titels maar die staat nog aan het begin en sony doet er alles aan om de grote game studios aan het ontwikkelen te krijgen voor de ps3 dus dat komt wel goed.

Tot slot de wii die zet ik bewust apart want het is simpelweg niet met de andere consoles te vergelijken. Wil je fun voor de hele familie en stel je niet al te hoge eisen aan de beeldkwaliteit ga dan vooral voor de wii.

de psp en nintendo ds en dsi zijn handhelds. Mobiele spelcomputers. Daar geld hetzelfde voor de psp gaat voornamelijk op de goede beeldkwaliteit en de ds /dsi gaat meer op de nieuwe besturing blazen vegen krassen roepen enz.

succes met je keuze !
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik heb ze alledrie (gehad), de Wii is vrij snel de deur weer uitgegaan. Dat is een week leuk, maar daarna raak je 'm niet meer aan.

De Xbox is prima, ware het niet dat ik 'm al 2 keer heb moeten opsturen vanwege hardwaredefecten. Nu staat 'ie hier slechts nog omdat ik er 4 controllers voor heb, dus voor als er mensen langskomen.

De Ps3 heeft ongeveer alle spellen van de Xbox ook (plus het geweldige LittleBigPlanet), en is een stuk stabieler. Ik zou voor deze gaan.