Zit er verschil tussen de dualshock 2 en 3 controllers van Sony?

Ik wil een ps3 kopen. Op bol.com wordt deze geleverd met 1 Dualshock 3 controller.
Ik wil nog een controller om bv. FIFA te spelen met een vriend.
Nu zijn de Dualshock 2 controllers veel goedkoper dan de Dualshock 3 controllers.
Is een Dualshock 2 compatible met een ps3?

Bedankt!

Toegevoegd na 1 minuut:
Op Marktplaats staat een advertentie.
In de beschrijving van die advertentie staat dit: Sony DualShock 2 Controller Zwart (PS2)
Is dit een verouderde advertentie, of is de Dualshock 2 totaal NIET compatible met de ps3?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Het grootste verschil tussen de Dualshock 2 en 3 is de connectiviteit. De Dualshock 3 controller werkt via USB en de Dualshock 2 cotroller werkt via de Playstation 2 controller-port. Een Dualshock 2 controller is dus normaal niet compatibel met de Playstation 3. Dit kan je verhelpen door de aanschaf van een tussenstuk (iets meer dan 5 euro als je ze nog kan vinden). Het is dan niet mogelijk om draadloos te spelen.