De Xbox One komt later naar Nederland en België dan werd verwacht: de console zal pas in een tweede releaseronde ergens in 2014 uitkomen. Microsoft heeft het aantal landen waar de console nog dit jaar beschikbaar komt beperkt van 21 tot 13.

Op de E3 liet Microsoft nog weten dat het van plan was om de Xbox One nog dit jaar in 21 landen uit te brengen. Daarbij werd ook verwacht dat de Xbox One, die 499 euro gaat kosten, ook in Nederland en België beschikbaar zou komen. Microsoft heeft echter woensdag laten weten dat het zijn releaseplannen heeft aangepast.