Ik wil mijn Playstation 3 graag aansluiten op mijn (computer) monitor met VGA aansluiting. Krijg ik dan geluid?

Ik wil graag mijn Playstation 3 aansluiten op mijn (computer) monitor. De HDMI VGA kabel komt morgen binnen, maar Ik hoorde dat als je hem via een HDMI - VGA kabel aansluit, dat het geluid dan niet werkt. Klopt dit? En hoe kan ik dan alsnog geluid krijgen? Alvast bedankt :)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een HDMI - VGA kabel gaat waarschijnlijk niet werken. Je kan wel de AV out port gebruiken voor VGA, met bijv. deze kabel
http://www.ebay.nl/itm/Sony-Playstation-3-PS3-Wii-VGA-Monitor-Cable-Lead-HD-TV-/400216189891?pt=UK_VideoGames_VideoGameAccessories_VideoGameAccessories_JN&hash=item5d2ebe6bc3&_uhb=1 Maar je hebt geloof ik wel een tv nodig om de juiste output te selecteren. Aansluitingen voor geluid zitten er in elk geval bij.

Het beste antwoord

je hebt al gelijk. via VGA krijg je geen geluid, alleen beeld. HDMI daarintegen geeft beeld en geluid (!). als je een hoofdtelefoon en/of headset hebt plug je die gewoon in de ps3 en tadaa je hebt geluid! :) veel plezier met gamen!