Hallo,

Weet je zeker dat dit niet over je router gaat?
Als je de melding krijg als je Online wilt gamen of servers zoekt gaat het hier waarschijnlijk wel over.
NAT is een systeem waarmee poorten van je routen automatisch worden geopend.
Dit is nodig als je bijvoorbeeld online wilt gamen, of voor sommige software dat internet gebruikt.

Als je inlogt op je router staat er als het goed is ook de optie NAT tussen, deze kun je aan/uit zetten. Specifieker kan ik zien zijn aangezien ik niet weet welke router je hebt.

Als het inderdaad over je router gaat en het lukt nog niet dit aan te zetten wil ik je wel helpen dit aan te zetten, vermeld dan ook even het soort router.
Het lieft met typenummer en merk.

- Sharpen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hallo, Voor het gemak ga ik er van uit dat je een computer hebt met windows.
Als je de volgende stappen volgt zou het goed moeten gaan.
Als eert ga je naar Command Promp. (Start -> alle programma's -> Assesoires -. Command promp)
Vervolgens type je het volgende in "ipconfig" (Zonder de aanhalingstekens)
Nu krijg je een lijst met gegevens, zoek aan de linker kant voor "Default Gateway . . . .. . . .:".
Achter de dubbele punt zal een nummer staat bijv. 192.168.1.1 dit is het IP adress van je router. (In jou geval zal het IP adress mischien anders zijn.)
Vervolgens typ je dit IP adres in de adresbalk van je internet browser.
Nu zul je een melding krijgen om in te loggen.
De username is "admin"
en het wachtwoord staat achterop je router vermeld.
Eenmaal ingelogd zul je mischien nog een paar keer op volgende moeten klikken om uit eindelijk in het hoofdmenu te komen.
Nu klik je het 6e tabblad aan "Advanced Setting"
Vervolgens krijg je er nog een aantal tabbladen bij onder, als het goed is staat NAT al geselecteerd anders zul je dit moeten aanklikken.
Selecteer Enable bij NAT en eventueel bij Hardware Acceleration en vergeet niet op Apply te klikken.
Nu kun je, je browser weg klikken en zal NAT aan staan.
Het kan even duren voordat het ook daadwerkelijk aan staat, werkt het na een uur nog niet dan kun het best je router een keer opnieuw opstarten. (stekker eruit stekker erin.) Het kan zijn dat NAT al aan staat dan heeft het misschien met je firewall van je router of te maken.
Ook kan het zijn als NAT al aan staat dat het uitgeschakeld staat op je modem, aangezien je een modem en router los van elkaar hebt. Mocht je nog verduidelijking willen op een bepaald onderdeel dan hoor ik het. - Sharpen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oh en kleine correctie, als je NAT hebt aangezet of als dit al aan staat zet dan ook Upnp aan.
Dit staat ook onder het tabblad Advanced settings, 6e tabje op de 2e rij. - Sharpen