Mag een game zaak een spel eerder verkopen?

Ik was vandaag in een game zaak en er werd mij uncharted 3 aangeboden. Terwijl deze officieel op 1 november uitkomt. Mag dit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (3)

voor zo ik weet mag het niet maar het gebeurt wel eens vaker ik zou het gewoon aan nemen jou kunnen ze in ieder geval niks verwijten jij ben een klant en de verkoper had dan beter moeten weten mocht er toch gezeur van komen.wat ik denk dat het niet gebeurt heb het zelf ook als eens mee gemaakt namelijk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jup idd dat klopt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@minQkel
Ook dat is geen probleem hoor,en gwn legaal,hebben mijn broer en zijn vrienden meegemaakt met FIFA op de XBoX.
Nou,dat is niet zo vreemd hoor.
Mijn broer is een echte gamer,heeft echt veel games,en heeft al regelmatig meegemaakt dat games een paar dagen voor de officiële datum te krijgen zijn bij verschillen zaken,zoals Game-Mania en Freelance Record Shop.
En ja,dit mag.
Zodra een zaak ze in voorraad heeft mogen ze verkocht worden.
Dat is niet tegen de wet.

Toegevoegd na 2 minuten:
=Free Record Shop( al is dat wel duidelijk lijkt me)
Stomme spellingscontrole..!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is niet per wet verboden natuurlijk, echter hebben distributeurs en winkels meestal een overeenkomst, als blijkt dat een winkel zich niet aan die overeenkomst houdt zal een distributeur vast wel een keer een sanctie instellen (dat ze een spel pas later krijgen of zoiets).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit mag dus niet, dit is ook met de Wii gebeurd die een dag voor de release al te koop was. Daar was Nintendo niet zo blij mee.
Ja maar als je hem online speelt en je al heel ver bent (ookal denk ik niet dat je überhaupt online kunt spelen omdat niemnd het spel heeft) een dag voor het spel uit is wordt toch alles gereset dus ben je weer rank 0