Hoe laat ik Windows 8 weer booten wanneer zelfs "/bootrec .." niet werkt?

Het was een rustige middag toen ik mijn computer zoals gewoonlijk aandeed. Windows was net opgestart en ik hoorde iets in de computer tikken. Ik deed hem uit, keek waar het aan kon liggen en na een tijd hield het geluid eindelijk op. Toen ik mijn computer vervolgens weer aandeed gaf hij de foutmelding dat "the boot selection failed because a required device is inaccessible".

Ik heb rond gevraagd en op internet gekeken, en ik kan niks vinden dat werkt. /bootrec commands werken ook niet. De SSD waar Windows (nog wel) op staat doet het nog gewoon in een ander apparaat. Ik kan dus enkel Windows niet booten. Heeft iemand hier ervaring mee??

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Heb je niet toevallig je oude harde schijf er nog inzitten en dat die in je Bios aangegeven staat als first boot device ipv je SSD? Zou ook dat tikken(van de oude schijf) kunnen verklaren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoogst onwaarschijnlijk. Het tikken kwam zo te horen van de voeding. Dat ding is ook al oud en wanneer ik er tegenaan tikte begon het geluid te vervormen. (Het moet dus wel de voeding zijn geweest).
Daarnaast herkent het start scherm Windows dus wel maar hij kan het niet booten. Op de andere harde schijf staat niks van Windows (behalve de gesymlinkte "Mijn Documenten"). Maar fijn dat je meedenkt!