Wat bedoelen ze met "Graphic Content" in Call of Duty spellen?

Elke keer als je voor het eerste een nieuwe Call of Duty in je console stopt, moet je nog een paar dingen instellen. "Graphic Content" is daar een van. Ik heb elke keer gewoon op "yes" geklikt zonder ook maar een idee te hebben wat ze er mee bedoelen. Kan iemand mij uitleggen wat ze daarmee bedoelen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
7.8K

Antwoorden (2)

"Graphic Content" is een waarschuwing. Hiermee wordt aangegeven dat er beelden voorkomen in het computerspel, die door sommigen als eng of aanstootgevend kunnen worden ervaren. Er wordt in de beelden niets aan de verbeelding overgelaten.

De waarschuwing is vergelijkbaar met de waarschuwingstekst op sommige CD's: "Parental advisory: explicit lyrics". Hiermee worden (de ouders van) de kopers gewaarschuwd dat er aanstootgevende teksten op de CD staan.

Toegevoegd na 24 minuten:
Op de Engelstalige website van Wikipedia http://en.wikipedia.org/wiki/Graphic_violence (wie in Wikipedia zoekt naar Graphic Content wordt doorverwezen naar de site van Graphic Violence) wordt het spel Call of Duty expliciet genoemd als een voorbeeld van een videogame waarin beelden te zien zijn van rondvliegende lichaamsdelen wanneer een van de karakters in het spel wordt neergeschoten.

Sommigen beweren dat kinderen door dit soort beelden negatief worden beïnvloed en dat de beelden kinderen zou aanzetten tot misdaden. Aan deze beweringen wordt door anderen weer sterk getwijfeld, zo is er ook te lezen.

Toegevoegd na 48 minuten:
Op de website http://www.chacha.com/question/what-does-'would-you-like-to-enable-graphic-content'-mean-in-a-video-game wordt ook duidelijk aangegeven, wat er precies wordt bedoeld met de vraag "Would you like to enable graphic content?". Het betekent dat er bloed en geweld in het spel voorkomt. Als je "Yes" antwoordt, dan zie je alle beelden, antwoord je "No", dan krijg je niet alles te zien. Call of Duty wordt als voorbeeld in het antwoord op de vraag genoemd.

Toegevoegd na 51 minuten:
"Graphic" betekent in dit geval "aanschouwelijk", "duidelijk zichtbaar in beeld gebracht".
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke, bedankt!
Graphic Content betekent: Grafische Inhoud. Dat is wat er op de disc staat aan digitale filmische en/of geanimeerde beelden.
Het kunnen daarnaast ook trailers en teasers zijn die op de disc staan.
Dat zijn dan korte (reclame) filmpjes van andere spellen die door de producent worden aangeboden.
Graphics in de gamecomputer industrie zijn digitaal opgebouwde beelden bestaande uit pixels die in samenhang een voorstelling vormen. Deze graphics zijn een technisch zeer hoogstaande toepassing voor vooral videospellen. De kwaliteit van een spel staat of valt met de grafische uitvoering en speelbaarheid van het product.

"Content" is een Engels begrip dat in de entertainment industrie veel gebruikt wordt net als "Platform" en "Format".
Het 'platform' is dan meestal de doelgroep waarvoor de entertainment industrie voor produceert (de soort spelconsole enz. maar ook de interesse van het publiek).
Het Format heeft te maken met de diversiteit aan dragers voor het product. Spellen die op DVD worden uitgebracht voor de PC of juist gespecialiseerde disc, cartridges of sticks voor de verschillende spelconsoles van Sony, Nintendo, Microsoft.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
gvrox
11 jaar geleden
Volgens mij heeft Antoni het hier bij het rechte eind