Ja, het is dan niet echt een merk maar een ontwikkelaar of publisher.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tussen games kan zeker een enorm verschil in kwaliteit zitten. Omdat kwaliteit van games voornamelijk een gevoelsbeleving is, is het echter lastig te zeggen dat je echt een B-merk hebt. Zelfs als je naar budget titels kijkt, gaat het vaak om oudere games die voor hun tijd heel goed waren of nieuwere games waar tegen een lager budget ontwikkeld is.

Een ander onderscheid kan marketing budgetten zijn. Sony Playstation (dat zelf ook games uitgeeft) lijkt bijvoorbeeld een A-merk te zijn, maar dat komt mede doordat het bedrijf miljoenen in PR steekt. Ook dit bedrijf maakt echter games die kwalitatief slechter zijn. Zo zie je een review van Singstar Move in de Bronlinks dat best een slechte game is (ondanks dat eerdere Singstar games wel heel goed waren).

Kijk je echter naar een kleine uitgever als Paradox Interactive, waar slechts kleine marketingbudgetten beschikbaar zijn, dan kan je juweeltjes vinden zoals Cities in Motion (tweede bronlink). Een game die een zeer goede opvolger is voor Transport Tycoon wat nu eigendom is van Atari.

Echte B-merken zijn er dus niet. We praten vooral over kleinere uitgevers en grotere en prijs is al helemaal geen indicator voor kwaliteit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet echt alles werkt goed, vaak heeft het te maken met de gamemaker. van wie het spel afkomt