Is het de moeite waard om nu een "oude" Wii te kopen?

Op 30 november wordt de nieuwe Wii U uitgebracht, en ik vraag me af of het zinnig is om nu een oud model te kopen. Lekker goedkoop en ik stel geen hoe eisen aan zo'n ding!
Dat de oude Wii geen HD heeft, en trager is, en al die extra functies van de Wii U is geen probleem voor mij, ik zoek gewoon een goedkope console met leuke spelletjes. Maar waar ik me zorgen over maak is of ik straks ondersteuning kan krijgen, of er spelletjes en accessoires beschikbaar blijven, enz.

Wie o wie weet meer hierover...?

Toegevoegd na 1 minuut:
Op de site van Nintendo-NL kon ik niets hierover vinden.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tip voor de meeste spelletjes (2e hands) Game Mania! Volgens mij hebben ze er ook consoles van allerlei merken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Accessoires zijn compatible en nodig bij de Wii U, dus die zullen heel lang blijven. Nieuwe games voor de Wii zijn al aan het uitsterven. Reken er maar op dat er na januari nog maar een paar spellen uit zullen komen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor deze waardevolle reacties!

Het beste antwoord

Ja hoor, kun je prima kopen.
Er zullen niet veel spellen meer voor uitkomen denk ik, maar er zijn al genoeg spellen uitgebracht die nu stukken goedkoper worden.
Ook op Marktplaats bijvoorbeeld.

Toegevoegd na 2 minuten:
Dus de oude spellenkun je blijven spelen, nieuwe spellen (voor de Wii U) kun je naar mijn weten niet spelen, maar er komen nog wel wat Wii spellen uit.
Alle extras die nu te koop zijn kun je gebruiken, nieuwe accessoires die uitkomen waarschijnlijk niet.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt Ritsuka!
Het gaat toch de "oude" Wii worden. Een beetje zoeken op Marktplaats (goede tip!) leert dat er enorm veel te vinden is 2e hands.

Andere antwoorden (2)

Het voordeel is dat de oud Wii goedkoper is dan de nieuwe die gaat uitkomen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
jazeker is het de moeite waard
er staan er zoveel op marktplaats
en spellen controllers voor de Wii
maar als u (of u kinderen)
het toch niet wil zou ik maar eens nadenken over de playstation 3 move
of x box kinect